اشعار شاعران آمیخته به محبت اهل بیت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاعران این منطقه از مختومقلی فراغی تا شاعران امروزی ما اشعارشان به محبت به اهل بیت (ع) گره خورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب درجشنواره موسیقی آوای ارادت درمحل کانون نبوی نژاد گمیش تپه گفت: گرچه سیل خسارت وار بود، ولی با خود وحدت را آورد و نشان داد که اقوام مختلف چگونه گرد هم آمدند و حال گرد هم آمدیدم و این مهم نشان آن است که دل‌های اقوام در چند نکته محفوظ و نخستین آن محبت اهل بیت (ع) است.

صالحی گفت: محبت اهل بیت (ع) امروز در ما عجین شده است و هر کسی به دنیا می‌آید به محبت اهل بیت (ع) قلبش گره خورده است.

او افزود: قوم ترکمن از دیرباز زندگی، روز و شب، عروسی و عزایش با مهر و محبت اهل بیت (ع) همراه بوده است.

صالحی افزود: در این جشنواره شاهد بودیم اقوامی مختلفی که در استان حضور دارند و می‌سرایند و می‌خوانند مضامین و نوا‌ها و آیین‌هایشان این اقوام را به هم نزدیک کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از رویکرد‌هایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره این است که مراسم‌های خود را در کل ایران پراکنده کنیم و به گونه‌ای که شهرستان‌های بزرگ و کوچک شاهد برنامه‌های فرهنگی مساوی باشند.

حق شناس استاندار گلستان هم در این آیین با بیان اینکه این مراسم نشانه ارادت به امام رضا (ع) است گفت: پاس نگه داشتن رسوم و آداب اقوام مختلف، موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد و افزایش سرمایه اجتماعی به توسعه استان و شهرستان‎های استان گلستان کمک خواهدکرد.

او ادامه داد: از۲۶قوم ایرانی ۱۶ قوم در استان گلستان زندگی می‌کنند واین مسئله اهمیت اقوام استان گلستان را نشان می‌دهد.

خانم کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: هنر مخلوق هنرمند است و هنرمند در جایگاه خلیفه الهی دست به آفرینش می‎زند و اینچنین است که به آثار هنری آفرینش‎های هنری می‎گوییم.

دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در شهرستان گمیشان در کانون فرهنگی تربیتی عبدیجان آخوند نبوی نژاد گمیش تپه برگزار شد و پیش از آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل شهید خدمت گمیشان "نازمحمد خالدی" با خانواده یکی از شهدای خدمت و جانباخته در حادثه سیل این شهرستان دیدار و از آنان دلجویی کرد.
 
انتهای پیام / ن

جشنواره موسیقی آوای ارادت به مختومقلی فراغی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.