۲ هزار نفر در چابهار سوتغذیه دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: ۲ هزار نفر در این شهرستان سو تغذیه دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر محمود حسین‌بر در یک نشست خبری به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: آخرین بررسی‌های ما می‌گوید ۲ هزار نفر در سطح شهرستان حدودا ۲۷۰ هزار نفری چابهار سوتغذیه دارند که عمدتا نوزادان مناطق محروم روستایی را شامل می‌شود.

وی افزود: ما به‌طور مکرر میان نوزادانی که سوتغذیه دارند شیرخشک پخش می‌کنیم و بهورز‌های ما درخانه‌های بهداشت اوضاع را تحت کنترل دارند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار بابیان اینکه بهورز‌ها در خط مقدم مقابله و کنترل بیماری‌ها هستند تصریح کرد: متاسفانه با مشکل جدی کمبود نیرو و بهورز در خانه‌های بهداشت شهرستان مواجه هستیم، حداقل به ۹۸ بهورز دیگر مرد و ۱۰۳ بهورز دیگر زن علاوه بر نیرو‌های موجود نیاز داریم، شرایط چابهار و هم‌مرزی با کشوری مثل پاکستان که هنوز خیلی بیماری‌های واگیر در آن ریشه‌کن نشده و خطرات عمده بهداشتی برای مردم مرزنشین و روستا‌ها و احیانا شیوع یک اپیدمی دارد، تامین بهورز به‌اندازه کافی را برای ما نیاز مبرم کرده است.

حسین‌بر با اشاره به آخرین اقدامات برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار گفت: کلنگ احداث این بیمارستان زمستان گذشته با حضور وزیر وقت بهداشت زده شد و تجهیزکارگاه از سوی پیمانکار، قرارگاه خاتم، انجام شده و به‌زودی عملیات عمرانی آغاز می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: در مجموع شبکه بهداشت چابهار با ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷۵ خانه بهداشت، ۱۵ پایگاه بهداشتی و یک بیمارستان تخصصی مشغول خدمت‌رسانی درمانی و بهداشتی است، ماهانه ۷۰۰ زایمان، ۳۰۹ عمل جراحی غیر اورژانسی و ۴۳۰ عمل اورژانسی در تنها بیمارستان شهر، امام علی، انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ

احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار