وزیر اطلاعات:

شانس آمریکا برای مذاکره، با نقض عهد از بین رفت

وزیر اطلاعات گفت: اگر آمریکا برای مذاکره با ایران اسلامی شانسی داشت، با نقض عهد از بین رفت، زیرا کدام عاقلی حاضر به مذاکره با آنهاست چراکه از مذاکره، خیری ندیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان با بیان این مطلب، این سوال را مطرح کرد که چه تعهدی وجود دارد رئیس جمهوری بعدی آمریکا زیر تعهدات دولت نزند، گفت: آقای ترامپ با این نقض عهد، به آخرین شانس‌های خود برای مذاکره با ایران، تیر خلاص زد و آرزوی مذاکره با ایران را با خود به گور خواهد برد چراکه پیروزی در نهایت با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر اطلاعات با تصریح اینکه مبارزه کار آسانی نیست و کسانی که وارد عرصه مبارزه می‌شوند باید در برابر ناملایمات صبر و شکیبایی داشته باشند تا به هدف برسند، افزود: کمال انسان در مولفه‌های دین شناسی، بردباری، صبوری در برابر ناملایمات و هدف گذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به آن است.

او با تأکید بر اینکه انسان باید آرمان‌های دین را بشناسد و در جهت آن حرکت کند، ادامه داد: کسانی که با کرامت و استقلال عزت ملت‌ها مخالف و به دنبال منافع نامشروع خود هستند، در برابر عزت یک ملت برای استقلال و شرف ساکت نمی‌نشینند.

وزیر اطلاعات بیان داشت: کشوری که به سمت عزت حرکت می‌کند، اگر صبر و استقامت نداشته باشد؛ نمی‌تواند ثابت قدم بوده و به هدف برسد و امروز ملت ما در سایه رهنمود‌های رهبری معظم، گام‌های بلندی در راه عزت و سربلندی ایران اسلامی برداشته است.

او با یادآوری دشمنی‌های استکبار با انقلاب و ملت ایران از همان روز‌های نخست پیروزی گفت: مردم ما طی چهار دهه اخیر، با درایت رهبری، مقابل توطئه‌ها ایستاده و جبهه استکبار را به عقب نشانده اند.

وزیر اطلاعات با تصریح اینکه امروز جبهه استکبار بدون نقاب وارد عرصه شده و به مبارزه می‌پردازد، ادامه داد: آمریکایی‌ها ناگزیر شده اند برای حفظ قدرت خود، با نظام اسلامی ایران مقابله کنند و در این راستا، به سمت اعمال تحریم روی آورده و در عین حال؛ بر تعهدات بین المللی پا گذاشته و نقض پیمان را نیز انجام دادند.

او بر ضرورت حفظ وحدت و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی تأکید و اضافه کرد: رسیدن به نقطه پیروزی، از راه‌های پر فراز و نشیبی همچون تحریم‌ها و فشار‌ها می‌گذرد و در صورت مقاومت و وحدت، به نتیجه و هدف می‌رسیم.

وزیر اطلاعات یادآور شد: ملت ایران در طول چهار دهه گذشته، سنگر به سنگر به جلو رفته و دشمن هم به عقب نشسته و همواره اینگونه بوده، در حالیکه برخی می‌گفتند نمی‌توانیم مقاومت کنیم، ولی ملت ما ایستادگی کرد و به پیروزی نیز رسیده ایم.

او با اشاره به تقدیم شهیدانی در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گفت: مردم سرافراز ما هر کجا دیدند فشار‌ها از سمت دشمنان است، در برابر آن ایستادند و هرگز تسلیم نشدند؛ بر این اساس لازم است مسائلی که دشمنی دشمنان انقلاب ایجاد کرده را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: مردم وقتی می‌بینند که دشمن در حال فشار آوردن است، بر وحدت ملی پافشاری می‌کنند و این مهم، باعث می‌شود از این گردنه عبور کنیم، ولی اگر مردم تصور کنند دشواری‌های کشور بر اساس تن پروری و اهمال مسئولان است، در برابر آن نمی‌ایستند.


بیشتر بخوانید: گیلان مشکل امنیتی ندارد / مردم عامل برقراری امنیت


او با تصریح اینکه نباید مشکلاتی را که دشمن آفریده به پای مسئولان نظام بنویسیم، گفت: توجه داشته باشیم به خاطر مسائل و اهداف سیاسی، فشار‌های دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چراکه آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشار‌ها از سوی مسئولان نظام است، چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: در چهار سال و نیم نخست عمر دولت تدبیر و امید، نگذاشتیم آب تکان بخورد و اکنون سوال این است چرا گرفتاری‌هایی که دشمن ایجاد کرده را به پای مسئولان نظام می‌گذاریم در حالیکه التزام به مقاومت، التزام به لوازم آن هم هست و نباید فشار‌ها را در زمین خودی بیاندازیم بلکه باید آن را در زمین دشمن هدایت کنیم.

او افزود: در این مدت انسجام ملی، وحدت و همبستگی بالا رفت و رئیس دولت آمریکا که فکر می‌کرد ایران را ظرف شش ماه به زانو در می‌آورد، مایوس شده است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در چنین شرایطی اداره کشور شوخی نیست، گفت: دولت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که کار بزرگی است و مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مشکلات برطرف شود و همین مجاهدت ها، ثابت کرد که رئیس جمهوری آمریکا با فشار نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد.

 

انتهای پیام/پ

 سفر وزیر اطلاعات به گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.