سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:

۱۴۰۰ مدرسه در کل استان های سیل زده از سیل امسال خسارت دیده اند/پرداخت مطالبات فرهنگیان مناطق سیل زده در اولویت است

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از نظر نیروی انسانی بیش از ۶۰ هزار نیروی بازنشسته اول مهر خواهیم داشت و مجموع نیرویی که وارد می‌کنیم ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید جواد حسینی ظهر امروز پنجشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۱۳ میلیارد اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس کشور اختصاص یافته است، اظهار داشت: از نظر نیروی انسانی بیش از ۶۰ هزار نیروی بازنشسته اول مهر خواهیم داشت و مجموع نیرویی که وارد می کنیم ۲۰ هزار نفر است.

او یادآور شد: این کمبود ۴۰ هزار نفری را باید پر کنیم و اول مهرماه وجود یک کلاس بدون معلم قابل قبول نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیران آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه در جریان سیل نهایت تلاش را به کار بردید، گفت: شبانه روزی نیروهای ما وقت گذاشتند و منطقه و دانش آموزان را از بحران نجات دادند.

حسینی با بیان اینکه در روزهای نخست سیل بالغ بر ۳ هزار قلم میز و نیمکت را به مناطق سیل زده آوردیم و با یک نگاه پر انگیزه جهادی کار شد، تصریح کرد: مطالبات انباشته شده فرهنگیان از بعد از انقلاب تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد است که باید پرداخت شود و در این رابطه مناطق سیل زده در اولویت هستند.


بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان/ امتحانات دانش آموزان مناطق سیل‌زده در ۳ نوبت برگزار می‌شود


او یادآور شد: برای اول مهر ۵ هزار نیروی خدماتی به کار گرفته می شود که با یکسری شاخص ها در بین استان ها توزیع می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۰۰ کانکس به مناطق سیل زده لرستان اهدا شده و ۶۲ کانکس دیگر نیز به زودی ارسال می شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان به آرامش رسیده است

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه امروز صندوق ذخیره فرهنگیان به یک آرامش رسیده است، گفت: دانش آموزان را از زیر سایه سنگین حجم انبوه برنامه درسی نجات دهیم.

او با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح بزرگترین سالن تشریفات استان بودیم، اظهار داشت: بیش از ۳۵ سال تامل و تعمق در حوزه تعلیم و تربیت داشته ام، به این جمع بندی رسیده ام که نظام تعلیم و تربیت ما امروز برای ارتقای کیفیت رنج می‌برد و باید تعهد کنیم و میثاق ببندیم نظام تعلیم و تربیت را از این رنج‌ها برهانیم.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از مسائل در سیستم ارتقاء بخش نیست، باید بخشی را تعطیل، بخشی را تصحیح و بخشی را تاسیس کرد، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف نیاز به اصلاح مداوم در سیستم هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت با همه پهن پیکری و ابرسازمانی که دارد نیاز به اصلاح دارد، افزود: باید کاری کنیم نظام تعلیم و تربیت با قوانین خاص اداره شود و این کار را خواهیم کرد.

حسینی با اشاره به اینکه تیمی گذاشته ایم تا قوانین خاص نظام تعلیم و تربیت را احصا کنیم، گفت: از دل آیین نامه‌ها و احکام موجود باید برنامه‌هایی احصا شود که فرصت‌های بیشتری برای نظام آموزش و پرورش فراهم کند.

او با بیان اینکه امروز صندوق ذخیره فرهنگیان به یک آرامش رسیده است، تصریح کرد: سال گذشته صندوق فرهنگیان ۶۲۰ میلیارد سود در بین فرهنگیان توزیع کرده است و این رقم به بیش از ۵ هزار میلیارد ارتقا خواهد یافت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه همه دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به اطلاع فرهنگیان برسد و مختص به فرهنگیان باید باشد، افزود: نمی‌خواهیم مثل نظام بانکی عمل کنیم که صادرات و واردات می‌کند و از سود فعالیت‌های اقتصادی سود سهامداران خود را می‌دهد.

حسینی یادآور شد: صندوق ذخیره فرهنگیان هویتی به جز فرهنگیان ندارد و هر دارایی و سودی که برای صندوق حاصل می‌شود مخاطب اصلی آن معلمان و فرهنگیان هستند.

او تاکید کرد: این دارایی‌ها باید به معلمان واگذار شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ۹۸.۶ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای پرسنلی می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه حجم عظیم برنامه درسی در مدارس نظام تعلیم و تربیت را رنج می‌دهد، ادامه داد: چرا ما باید ۱۲۹۰۰ساعت برنامه درسی از اول ابتدایی داشته باشیم که هزینه زیادی بر ما تحمیل می‌کند و نتیجه آن نیز غیرکاربردی بودن، حفظی شدن و غیرمهارت شدن دانش آموزان است.

وی یادآور شد: ما باید دانش آموزان و مدارس را از زیر سایه سنگین حجم انبوه برنامه درسی نجات دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: مدرسه کانون تحول است، جعبه سیاه جامعه است، معلم و مدرسه رمز کلید توسعه هستند.

سود صندوق فرهنگیان به ۶ هزار میلیارد می‌رسد

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سود صندوق فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار میلیارد می‌رسد، گفت: ارزش افزوده دارایی‌های صندوق به ۷۰۰ هزار فرهنگی پرداخت می‌شود.

سید جواد حسینی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: سود صندوق به دلیل اینکه بسیاری از شرکت‌ها به مرحله افتتاح می‌رسد افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: سال گذشته ۶۲۰ میلیارد سود صندوق ذخیره بین فرهنگیان توزیع شد که این میزان در سال ۱۴۰۲ به نزدیک به ۶ هزار میلیارد می‌رسد و یک سهم خوبی برای فرهنگیان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سهم هر فرهنگی از صندوق ذخیره از ۲ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۵۰ شرکت وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان داریم که صندوق در آن‌ها سهامدار است، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در بیش از ۳۰ شرکت بیش از ۵۰ درصد سهامدار است و بسیاری از شرکت‌ها قابلیت واگذاری به خود فرهنگیان را دارند که این اقدام در دستور کار است.

او با بیان اینکه ارزش افزوده دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به قیمت روز و برای بیش از ۷۰۰ هزار فرهنگی محاسبه و پرداخت می‌شود، تصریح کرد: دو خواهش از فرهنگیان داریم، نخست آنکه هرچقدر سهم خود را بالا ببرند از این میزان ارزش افزوده‌ای که توزیع می‌شود بیشتر بهره مند می‌شوند؛ دوم اینکه وقتی بازنشست می‌شوند از صندوق خارج نشوند تا همچنان از این صندوق بهره‌مند باشند.

مدارس یک تا ۵ کلاسه تخریبی در سیل اول مهرماه آماده می‌شوند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه مدارس یک تا ۵ کلاسه تخریبی در سیل اول مهر آماده می‌شوند، گفت: مابقی مدارس تا پایان سال بازسازی می‌شوند.

سید جواد حسینی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در اول مهرماه بیش از ۶۰ هزار بازنشسته خواهیم داشت، اظهار داشت: ۲۰ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی و ماده ۲۸ و ماده ۲۱ وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند.

جذب ۱۲ تا ۱۳ هزار معلم پیش دبستانی، حق التدریسی و نهضتی

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ قانونی را مصوب کرد که پیش دبستانی ها، حق التدریسی ها و نهضتی ها در طول برنامه ششم توسعه متناسب با نیاز آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند، تصریح کرد: ۱۰ هزار نفری که قرار بود برای امسال جذب شوند به مرز ۱۲ تا ۱۳ هزار می رسانیم و معلمان با تجربه در نظام تعلیم و تربیت خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: باید توجه شود که قانون گفته است بر اساس نیاز این نیروها جذب شوند، البته آموزش و پرورش به همه عزیزان نیاز دارد اما در طول برنامه جذب می شوند.

۱۴۰۰ مدرسه در کل استان های سیل زده از سیل امسال خسارت دیده اند

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ مدرسه در کل استان های سیل زده از سیل امسال خسارت دیده اند، اظهار داشت: ۲۸۰ مدرسه تخریب شده که باید کامل ساخته شود.

او تصریح کرد: تعدادی مدارس یک کلاسه تا ۵ کلاسه هستند که تا اول مهرماه آماده می شوند و مدارس بیش از ۵ کلاسه تا آخر سال آماده می شوند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مابقی مدارس خسارت دیده نیاز به بازسازی دارند و برای اول مهر تحویل می شوند.

ساخت ۶۰ مدرسه در لرستان

حسینی با اشاره به اینکه در لرستان ۴۰۰ مدرسه از سیل آسیب دیده که ۱۱۳ مدرسه تخریبی است و قبل از سیل هم حالت تخریبی داشته اند، گفت: ۶۰ مدرسه در دستور کار است و تلاش می کنیم ساخت آن ها به اول مهر برسد.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد اعتبار خیری و دولتی به مدارس لرستان اختصاص یافته است، تصریح کردک هفته گذشته ۱۳ میلیارد اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس لرستان اختصاص دادیم و در کل کشور نیز ۳۰۰ میلیارد برای این امر اختصاص یافته است.

۳۰۰ میلیارد برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس کشور اختصاص یافت

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اول مهرماه امسال ۲۴ هزار کلاس درسی که به علمک متصل هستند بخاری هوشمند خواهند داشت و نفتی ها برچیده می شود.

او یاد آور شد: همین میزان کار را برای برچیده شدن مدارس خشتی گلی در دستور کار داریم و جشن پایان مدارس خشتی گلی و نفتی را اول مهرماه امسال برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار