حضورخبرنگاران تخلفات مدیران را کم می کند/۲۵۰۰پروژه در دست انجام در کرمان

استاندار کرمان با اشاره به تاثیرخبرنگاران درکاهش تخلفات مدیران، گفت: بیشترین نقش خبرنگاران در توسعه و ارتقا فرهنگ جامعه است.

حضورخبرنگاران تخلفات مدیران را کم می کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد جواد فدایی استاندار کرمان درنشست خبری درجمع اصحاب رسانه استان کرمان که در تالار شهیدمرتضوی استانداری کرمان برگزارشد گفت: نخستین نکته درباره حرفه خبرنگاری این است که خبرنگاران ناظران تیزبین جامعه هستند و مانند نورافکنی هستند که جامعه را روشن کرده و اجازه نمی‌دهند در تاریکی تخلفی صورت گیرد و این به شفافیت کمک می‌کند.

او بیان کرد: پرسش خبرنگاران از مسئولان و پاسخ آن، موجب می‌شود مسائل روشن و تخلفات کمتر شود و بدانند کسانی هستند که از آن‌ها هم در این دنیا و هم در آخرت سئوال می‌کنند و این به بهبود و صحت کار‌ها کمک می‌کند.

او عنوان کرد: دانستن حق مردم است و دسترسی آزاد به اطلاعات جزء حقوق شهروندی است و خبرنگارن تحقق این حق را انجام می‌دهند.

او افزود: کار شما خبرنگاران موجب ایجاد عدالت اجتماعی می‌شود و وقتی به اطلاع مردم برسد که حکومت چه کار‌هایی انجام می‌دهد و چه برنامه‌هایی برای همه دارد، این گستردگی و عدالت بهتر فراهم می‌شود و مردم به طور مساوی می‌توانند به خدمات دسترسی پیدا کنند.

استاندار کرمان گفت: خبرنگاران به جامعه امید داده و در جامعه همبستگی و انسجام ایجاد می‌کنند

او تصریح کرد: مهم‌ترین بحث ما اشتغال بوده و هست و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی تا جایی که امکان دارد نرخ بیکاری را کاهش بدهیم.

فدایی با اشاره به اینکه در سال گذشته با تحقق ۱۲۴ درصد هدف گذاری در ایجاد اشتغال ۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است افزود: در اشتغال خرد و خانگی ۱۱ هزار و ۲۹۱ فقره تسهیلات با نرخ ۴ درصد به میزان ۱۵۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او گفت:یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستای اختصاص داده شده که در استان سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده ایم و ۵ هزار و ۳۰۰ شغل از این محل ایجاد شده که رتبه هفتم کشور را کسب کرده ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰ طرح نیمه فعال استان در سال گذشته پرداخت شده است و ۹۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید نیز پرداخت شده و رتبه پنجم کشور را داشتیم.

استاندار با اشاره به اینکه رسانه‌ها باعث عدالت اجتماعی می‌شوند، بیان داشت: مردم از طریق شما رسانه‌ها در جریان امور و برنامه‌های دولت قرار می‌گیرند و مطلع می‌شوند که این اطلاعات در دسترس اشخاص خاص نیست و همه می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند و این اطلاع رسانی باعث عدالت و گستردگی در جامعه می‌شود.

فدایی تصریح کرد: شما رسانه‌ها هستید که به جامعه امید می‌بخشید و باعث انسجام مردم می‌شوید و آنجایی که دولت نیاز به مشارکت و دسترسی مردم در توسعه اقتصادی دارند شما هستید که با تشریح و توضیح نیاز‌ها و امکانات می‌توانید این زمیه مشارکت را فراهم کنید.

وی اذعان داشت: این نشان می‌دهد که شما رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه داشته باشید امید که بتوانیم از همکاری، توان و ظرفیت شما استفاده نماییم.

حضورخبرنگاران تخلفات مدیران را کم می کند/۲۵۰۰پروژه در دست انجام در کرمان

استاندار کرمان به فعالیت‌های دوران سرپرستی و استانداری خود اشاره کرد و گفت: همانطور که همه مطلعید از خرداد ۹۷ تا پایان آبان ماه سرپرستی استانداری را داشتم و در آن دوران طبیعی است که بطور موقت نمی‌توان برنامه میان مدت و طولانی مدت داشت، بنابراین توقعی در آن دوران برای ایجاد تعهد و برنامه ریزی نبود.

وی سپس اظهار داشت: سعی کردیم مقدماتی ایجاد کنیم تا بتوانیم برنامه‌های میان مدت و درازمدتی داشته باشیم و بعد ازآن به عنوان سمت استاندار ۸ ماه و نیم کار‌هایی که به من سپرده شده است که به صورت گذرا به آن اشاره می‌کنم که مهمترین اصل بحث اشتغال بوده و هست .

فدایی تصریح کرد:مسئله اشتغال وکمبود شغل تنها منحصر به استان ما نیست بلکه برای سایر استان‌ها و کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های توسعه یافته نیز وجود دارد.

فدایی افزود: بنابراین با حل مشکل اشتغال که همه دست به گریبان آن هستند باید نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

او ادامه داد: در سال ۹۷حدود ۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل دراستان ایجاد شد و در اشتغال خانگی ۱۱ هزار و ۲۹۱ فقره تسهیلات با نرخ ۴ درصد به میزان ۱۵۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

فدایی با بیان اینکه اگر اشتغال در روستا‌ها را توسعه دهیم بخشی از مشکل حاشیه نشینی حل خواهد شد گفت: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص داده شده که در استان سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده ایم و ۵ هزار و ۳۰۰ شغل از این محل ایجاد شده که رتبه هفتم کشور رادرایجاد شغل در روستاها داریم.

وی با اشاره به رتبه پنجم تولیددرکشور افزود: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰ طرح نیمه فعال استان در سال گذشته پرداخت شد و ۹۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید نیز پرداخت شد.

فدایی همچنین به مشکل آب استان در بخش صنعت و شرب اشاره کرد و تصریح کرد: آب در برخی از شهر‌ها از لحاظ کیفیت و شرب دچار مشکل است و پروژه‌هایی نیز در این زمینه در دست اجرا است و اعتباراتی که برای برخی از شهر‌ها در نظر گرفته شده کم است و کار به کندی پیش می‌رود و همچنین برای برخی پروژه‌ها راه حل‌هایی پیشنهاد کردیم که مورد توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برای رفع معضل آب در شهر کرمان نیاز به برنامه میان مدت و بلند مدت دارد که ظرف ۳ یا ۴ ماه است که با اضافه کردن چاه جدید از طریق طرح اضطراری این مشکل رفع شود.

استاندار کرمان بیان داشت: بحمدالله در تابستان امسال مشکل حادی نداشتیم و سعی شد با برنامه ریزی خوب این مشکل کمتر شود تا مردم دچار نگرانی کمتری باشند.

فدایی با بیان اینکه در مجموع ۲۵۰۰ پروژه دراستان در حال انجام است، تاکید کرد: پروژه‌های فاضلاب استان از طریق بخش خصوصی از جمله در شهرستان‌های زرند و کرمان توسط شرکت میدکو و نیز توسط شرکت گل گهر سیرجان در حال انجام است.

استاندار کرمان به رونق تولید اشاره کرد ویادآور شد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص گام دوم انقلاب ، ۶ محور برای رونق تولید از جمله فعال کردن واحد‌های راکد و نیم راکد در دست اقدام  داریم که حل مشکلات بانکی آنان ازجمله این کمک هاست.

وی به رفع فقر و محرومیت اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد، ۷۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات احداث و واگذار شده و همچنین هزار واحد نیروگاه نیز امسال در دست بهره برداری است.

فدایی به بحث چابکسازی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته طرح‌های خوبی به بهره برداری رسید از جمله در هفته دولت ۹۱۷ طرح با اعتباری نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شروع شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷ طرح بزرگ داریم که ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتباربرای آن درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول افزود: تفاهم نامه‌های خوبی در سال‌های گذشته با کمیته امداد کشور، ژئو فیزیک تهران، نیروی زمینی سپاه پاسداران، سازمان جنگل‌ها برای آب خیزداری و ریزگردها، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز وزارت راه وشهرسازی امضا شد.

اواز رسانه ها به سبب پوشش رسانه ای خوب روی اقدامات استان قدردانی کرد.

درادامه استاندار کرمان به سوالات خبرنگاران درخصوص مسائل مختلف استانی پاسخ داد.

انتهای پیام/ح

نشست خبری استاندار کرمان

برچسب ها: استاندار ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار