باشگاه فرهنگی در هفته سوم مرداد؛

آخر هفته خود را چگونه بگذرانیم؟

تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم.

آخر هفته خود را چگونه بگذرانیم؟به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «قسم» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و الهام غفوری و کارگردانی محسن تنابنده است که بازیگرانی چون مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پور شیرازی، مهران احمدی، گیتی معینی، حسین ملکی و سامان ارسطو در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان «قسم» آمده:

زنی به نام راضیه فکر می‌کند خواهرش رضوان را بهمن، شوهر خواهرش به قتل رسانده است. به همین خاطر سی و شش نفر از اعضای خانواده‌اش را با اتوبوس برادر شوهرش از گرگان به مشهد می‌برد تا علیه بهمن قسم بخورند و ...

محسن تنابنده را بیشتر با سریال‌های کمدی «پایتخت» به یاد می‌آوریم؛ او در دومین ساخته‌ سینمایی اش، سراغ یک درام اجتماعی رفته است. «قسم» با حضور سیروس مقدم به عنوان مشاور کارگردان و همراه همیشگی محسن تنابنده در سری سریال‌های «پایتخت»، ساخته شده است. اولین ساخته محسن تنابنده، «گینس» نام داشت. این فیلم کمدی که در سال ۱۳۹۳ با بازی محسن تنابنده و رضا عطاران ساخته شد، در زمان اکرانش، بیش از ۳ میلیارد تومان در سینما‌ها فروش داشت.

تئاتر آخر هفته

نمایش «مگس» به کارگردانی توحید معصومی تا ۱۸ مردادماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه است. اگر مایل به دیدن یک نمایش خوب در روز‌های پایانی آخر هفته هستید، پیشنهاد ما به شما دیدن نمایش «مگس» است.

در خلاصه نمایش «مگس» آمده است:

ماجرای نمایش در مجارستان همزمان با روز‌های جنگ دوم جهانی روی می‌دهد. ژولا تنها پسر خانواده تت در جنگ است،؛فرمانده ژولا چند روزی مهمان خانواده تت می‌شود و باید پدر و مادر و نامزد ژولا میزبان شایسته‌ای برای فرمانده باشند تا اینکه...

این نمایش هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در سال سایه تئاتر شهر ر وی صحنه می‌رود.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک فیلم تلویزیونی خوب در آخرین روز‌های هفته هستید، نگاهی به فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی بیندازید.

فیلم سینمایی «امکان مینا» جمعه ۱۸ مرداد ماه ساعت ۱۷:۱۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم در دهه ۶۰ و دوران انقلاب اتفاق می‌افتد و ماجرای زن و شوهری را در روز‌های موشک باران تهران روایت می‌کند. مهران خبرنگار یک روزنامه است و به کارش متعهد است. زنش مینا جاسوس سازمان مجاهدین خلق است. مینا خبر‌ها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین می‌رساند که ...

میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان و سیامک صفری در فیلم سینمایی «امکان مینا» هنرنمایی کرده اند.

آخر هفته کجا برویم؟

امامزاده یحیی نام بقعه ابوالقاسم عزالدین یحیی است که در خیابان ری و خیابان سیروس واقع شده‌است. این محله بخشی از محدوده بزرگ قدیم تهران است که از خیابان ناصرخسرو تا خیابان ری امتداد داشت. نسبت ابوالقاسم عزالدین یحیی به امام سجاد می‌رسد و گفته می‌شود برادر اوست.

این بنا دارای صحن وسیع، مسجد، ایوان، رواق، ضریح، حرم آیینه کاری، سرداب، گنبد کاشی مخروطی شکل و سقاخانه‌است. قدیمی‌ترین اثر منقول این بقعه تاریخی که ساختمان اصلی بنای آن نیز به دوره مغول نسبت داده می‌شود، در سال‌های اخیر فعالیت‌های عمرانی بسیاری در بقعه امامزاده یحیی انجام پذیرفته که ضمن حفظ و نگهداری آثار گذشته، فضای اطراف حرم توسعه یافته‌ است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی از ریختن زباله در محیط و به جای گذاشتن یادگار‌های نامناسب پرهیز کنید تا بتوانید همواره از این مکان‌های زیبا و خاطره‌ساز بهره ببرید.

انتهای پیام/

چند پیشنهاد فرهنگی برای آخر هفته

 

برچسب ها: سینمای ایران ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار