دیدار مدیر قرآن و معارف سیما با مراجع و علما

شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار مدیر قرآن و معارف با مراجع و علمابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما روز چهارشنبه شانزدهم مرداد ماه  با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی، در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در تحلیلی عمیق از چرایی و چگونگی وقوع حادثه عظیم انقلاب اسلامی،گفتند: مردم با رهنمود‌های امام راحل، امید و مجاهدت توانستند بر دشمنان و گروه‌های مختلف داخلی و خارجی غلبه کنند.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به گام دوم انقلاب گفتند بایستی دوره چهل ساله انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابیون را ارزیابی و با بررسی نقاط ضعف از تکرار آن‌ها جلوگیری کنیم.

شبکه قرآن  مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب برای همگان تبیین کند

او با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته نتوانسته ایم اهمیت قرآن را برای مردم تبیین کنیم، تاکید کردند .


آیت الله مصباح یزدی در پایان گفتند تربیت نسل آینده و ایجاد انگیزه در جوانان بسیار حائز اهمیت است.


مدیر شبکه قرآن نیز در ابتدای این دیدار با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آیت الله مصباح خواستند در تبیین مبانی الهی و قرآنی این سند مهم به رسانه ملی کمک کنند.

ترویج معارف قرآن و اهل بیت در الویت رسانه باشد

 آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تاثیر آن در جامعه گفتند:
ترویج معارف قرآن و اهل بیت مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه باشد.

 

او همچنین در ادامه بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه‌های سیما تاکید کردند.


آیت الله صافی گلپایگانی در پایان نیز شبکه قرآن و معارف سیما را به عنوان رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواندند و افزودند این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.

شبکه قرآن عمل به قرآن را در جامعه نهادینه کند


 آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکید بر رسالت سنگین این شبکه در ترویج و نشر معارف دینی و قرانی، قرائت، درک و فهم محتوایی و عمل به آیات را از مراحل سه گانه انس با قرآن دانستند و افزودند: مقام عمل به قرآن و جایگاه آن در زندگی از بالاترین مراحل بهره مندی آیات وحی است.

او در ادامه تاکید کردند:امروز ه عمل به آیات قرآن در جامعه ناکافی است و بایستی این فرهنگ توسط شبکه قرآن و معارف در جامه نهادینه شود.
آیت الله علوی گرگانی در پایان شبکه قرآن و معارف را الگو دانستند و افزودند این شبکه در ترویج دین اسلام نقش بسیار مهمی باید ایفا نماید.

ترویج فرهنگ مهدویت نیاز به عزم جدی دارد

حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهتمام شبکه به موضوع مهدویت گفت: نفس کار شبکه قرآن و معارف در راستای تریج معارف اهل بیت، بسیار ارزشمند است.


وی ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید آمیخته با معنویات و مذهب باشد و تمامی برنامه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم بایستی تبلیغات مذهبی و دینی را در خود جای دهد، تا بنیه دینی و معنوی جامعه تقویت شود.


تولیت مسجد مقدس جمکران با توجه به اهمیت موضوع ولایت فقیه نیز گفت: تمایز حکومت اسلامی از نظام طاغوت، وجود ولایت فقیه در ایران است.

 

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه گفت:ترویج فرهنگ مهدویت نیاز به عزم جدی دارد و برنامه سازان این حوزه بایستی حمایت شوند تا در رسالت خود به بهترین نحو پیش بروند.

 

وی در پایان تصریح کرد: که تحقق نظام اسلامی با گسترش فرهنگ اسلامی و به دنبال آن اهمیت به جایگاه مسجد میسر خواهد شد.

 

شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و گسترش فرهنگ انتطار
استفاده از ظرفیت مسجد مقدس جمکران را حائز اهمیت دانست و افزود:تولید محتوا و فرهنگ سازی در حوزه مهدویت از جمله رویکرد‌های اصلی این شبکه خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار