بهره برداری از راه آهن رشت انزلی تا پایان سال

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت از اتمام احداث خط آهن رشت - انزلی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از قطعه‌ی ۶ و ۷ طرح احداث خط آهن رشت - انزلی در منطقه پیربازار رشت گفت: با اتمام این طرح حلقه دریایی کریدور شمال - جنوب موسوم به نوستراک تکمیل می‌شود.
او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کار تملک اراضی قطعه ۶ خط آهن رشت پیربازار به اتمام رسیده است، افزود: مقدمات کار برای آزادسازی قطعه ۷ حد فاصل مسیر پیربازار به بندر انزلی نیز مهیا شده و تلاش مجریان بر این است این مسیر را نهایت تا پایان سال آینده به اتمام برسانند.
نوبخت همچنین از عزم جدی دولت برای اجرای هرچه سریعتر خط آهن رشت - آستارا خبر داد و افزود: اجرای این طرح به طور مشارکتی از سوی ایران و آذربایجان عملی می‌شود و تلاش مسئولان این دو کشور بر اتمام هر چه سریعتر آن در راستای عینیت بخشی به اهداف پیش بینی شده در کریدور شمال جنوب استوار است.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: خط آهن رشت - انزلی با حدود ۳۷ کیلومتر طول، در قالب دو فاز با عناوین قطعه ۶ و ۷ در حال اجراست و قطعه ۶ آن، اکنون ۴۲ درصد پیشرفت کار دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از کارگاه مرکزی احداث راه آهن رشت _ آستارا در شهرک صنعتی صومعه سرا بازدید کرد.
برای راه آهن رشت آستارا که ۱۶۲ کیلومتر طول دارد بیش از ۳ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تاکنون ۵/۹ کیلومتر این راه آهن احداث شده است.
دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور همچنین از پروژه چهار بانده کردن جاده فومن -صومعه سرا به پونل و احداث میدان خاکیان شهر صومعه سرا هم بازدید کرد.

انتهای پیام/آ

اتمام ساخت خط آهن رشت - انزلی تا پایان سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.