رئیس جدید اینستکس ناچار به استعفا شد

بنابر گزارش‌ها، «برند اربل» سفیر سابق آلمان در ایران و عراق که قرار بود ریاست سازوکار «اینستکس» را برعهده بگیرد، از پذیرش آن بازداشته شده است.

سفیر سابق آلمان در ایران از پذیرش ریاست اینستکس انصراف دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­آسوشیتدپرس، یک دیپلمات ارشد آلمانی که قرار بود مسئولیت سازمانی را برعهده بگیرد که با هدف تسهیل تجارت اروپا با ایران شکل گرفته از تصدی این سمت به دلیل دفاع از برنامه موشکی ایران بازداشته شده است.

وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه گزارش نشریه «بیلد» را در خصوص اظهارات برند اربل، دیپلمات ارشد آلمانی تایید کرد. این نشریه در گزارش خود تصریح کرده بود که دیپلمات آلمانی به مسئولان اطلاع داده است که بنابر دلایل شخصی نمی‌تواند ریاست سازمان موسوم به اینستکس را برعهده بگیرد.

نشریه بیلد گزارش داد اربل که در گذشته سفیر آلمان در تهران بوده، در مصاحبه‌ای که انجام داده بود برنامه موشکی ایران را قانونی توصیف کرده بود. وی همچنین در یک گفت‌وگو با انتقاد از موضع ضدبرجامی رژیم صهیونیستی، اقدام عملی اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته‌ای ایران را خواستار شده بود.

این روزنامه همچنین نوشت استعفای اربل به دلیل افشای گفت وگوی او با «کن جبسن» مجری یک رادیوی اینترنتی است که در آن درباره هولوکاست و مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطینیان اظهاراتی مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

انصراف مقام سابق آلمانی از ریاست اینستکس

برچسب ها: آلمان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار