افزایش ۴۶ درصدی کشف مواد مخدر/ تحویل خودرو‌های لوکس به مالکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: میزان کشف انواع موادمخدر درسالجاری نسبت به مدت مشابه قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ محمدباقر سلگی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی افراد دستگیر شده در این زمینه، گفت: بیشتر گرایش معتادان در حوزه مواد مخدر صنعتی بوده است، به همین منظور برنامه‌های متعددی برای مقابله با این بلای خانمان سوز داریم.

او بر لزوم متعامل سایر دستگاه‌های اجرائی و مشارکت و عزم عمومی مردم برای ریشه کنی و مقابله با اعتیاد تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی به عنوان مسئول کمیته پیشگیری و مقابله در این طرح گام‌های موثر و ماندگاری برداشته است.

سلگی با اشاره به  ۳ نوع پیشگیری اجتماعی، انتظامی و قضائی  در حوزه انتظامی، گفت: با رویکرد‌های آموزشی و برقراری گشت‌های انتظامی، پیشگیری‌های اجتماعی، انتظامی انجام می گیرد.

او ادامه داد: پیشگیری قضایی نیز شامل آرا و احکام و برخورد‌های دستگاه قضایی با متهمان و مجرمان است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر  با بیان اینکه در همین راستا در سالجاری ۶۸ جلسه آموزشی به منظور آگاه سازی مردم برگزار شد، گفت: در مجموع امسال ۴۸۵۰ نفر در سطح شهرستان در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب نیز برنامه‌های مدون خاصی  تعریف شده، گفت: برخورد با بدحجابان و شناسایی فروشگاه‌های عرضه کنند پوشاک نامتعارف ، ضمن تذکر و در مراحل بعدی با اعمال قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

سلگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در سطح شهر ملایر تا هفته آینده، عملیاتی می‌شوند، افزود: بر همین اساس در صورت ثبت هرگونه تخلف در این دوربین ها، به شماره آخرین مالک وسیله نقلیه متخلف، پیامک ارسال می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اتفاقات اخیر، چون کشف خودرو‌های لوکس، قتل مرموز در ملایر توضیح داد: اطلاع رسانی در حوادث قوانین و ظرافت‌های خاص خود را دارد و  تا محرز و قطعی نشدن موضوعی جهت عدم تنش در جامعه اطلاع رسانی صورت نگیرد.

سلگی در مورد خودرو‌های لوکس کشف شده افزود: صاحبان این خودرو با ارائه اسناد و مدارک موثق و قانونی، خودرو‌های خود را تحویل گرفتند همچنین در مورد قتل مرموز ۳ نفر در ملایر یک نفر تحت تعقیب است.

اوضمن تکذیب شایعات بی اساس پیچیده شده در فضای مجازی، علت این قتل‌ها را اختلافات خانوادگی، خصومت شخصی و مسائل اخلاقی عنوان و اظهار کرد: قاتل ۲ نفر از بستگان و یک دوست خانوادگی خود را به فتل رسانده و هیچ گونه ارتباطی با نیروی انتظامی نداشته است.

سلگی با بیان اینکه تا تکمیل شدن نهایی اطلاعات، اسناد و مدارک مجاز به دادن اطلاعات نیستیم، تصریح کرد:  با فراهم آوری زیرساخت‌های لازم، اخبار و اطلاعات را در اسرع وقت و از مجاری قانونی و موثق در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به به نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد امنیت اجتماعی، گفت: خبرنکاران در ایجاد امنیت و آرامش، یار و یاور نیروی انتظامی هستند.

او در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای مبارزه با مجرمان و سارقان با انجام اقدامات دقیق توسط پلیس آگاهی و هماهنگی با دستگاه قضائی، ۳ مرحله طرح ضربتی در نقاط از پیش تعیین شده در شهرستان ملایر اجرا شد.

سلگی بیان کرد: در این طرح، ۲ سارق حرفه‌ای مغازه با اعتراف به ۸ فقره سرقت و یک سارق حرفه‌ای احشام با اعتراف به ۴ فقره سرقت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

او خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای یک عملیات مشترک بین پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان و ملایر یک محموله ۱۴ کیلو و ۳۰۰ گرمی تریاک کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه این محموله مواد مخدر در استان‌های شرقی در یک کامیون جاسازی شده بود، افزود: قاچاقچیان قصد انتقال این محموله را به همدان داشتند که در جاده ملایر در تور پلیس مبارزه با موادمخدر گرفتار شدند.

سلگی با بیان اینکه ماموران پس از توقیف و انتقال این خودرو به مقر انتظامی، در بازرسی از آن مواد مخدر جاسازی شده را کشف کردند، ادامه داد: در این ارتباط ۲ متهم دستگیر، یک کامیون توقیف و ۱۴ کیلو و ۳۰۰ گرم موادمخدر کشف و ضبط شد که متهمان تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ملایر از کشف بیش از یک میلیارد ریال لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و افزود: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ملایر حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۷ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه شامل قهوه ساز، چای ساز و چرخ گوشت قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

سلگی با اشاره به این که کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ملایر با تأکید بر اینکه استفاده از تجهیزات ضد سرقت می‌تواند فرصت‌های بروز جرم و سرقت را به نحو فزاینده‌ای کاهش دهد، تصریح کرد: کشف انواع کالا‌های قاچاق و فاقد مجوز به منظور نیل به امنیت و رونق اقتصادی در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/د.ا

خودرو‌های لوکس تحویل صاحبانشان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار