آشنایی با تیم ملی والیبال کوبا / مردان کارائیب کم مهره، اما پر خطر

تیم ملی والیبال کشورمان از ساعاتی دیگر در نخستین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف تیم ملی کوبا می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در نخستین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی سنت پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود به مصاف یکدیگر می‌روند این دیدار برای ۲ تیم اهمیت زیادی دارد و با توجه به این که هر تیم تنها ۳ بازی برای رسیدن به المپیک دارد نتیجه  این بسیار مهم است.  

تیم ملی کوبا سال‌ها است که دیگر شرایط قبل را ندارد، این تیم یکی از قدرت‌های والیبال جهان در دهه ۹۰ میلادی به حساب می‌آمد و همواره در مسابقات مختلف یک مدعی جدی و حریفی سر سخت محسوب می‌شد. مردان دریای کارائیب مدت‌ها رقیب جدی نداشتند، اما پاره‌ای از مشکلات این تیم را به چالش کشید و رفته رفته از قدرت این تیم کاست.  

آشنایی با تیم ملی والیبال کوبا / مردان کارائیب کم مهره، اما پر خطر

کوبا در سال‌های مختلف موفق به کسب عنوان‌های مختلفی همراه با مدال در المپیک، جام جهانی و قهرمانی جهان شده است. نخستین حضور کوبا در المپیک به سال ۱۹۷۲ باز می‌گردد، تیم ملی والیبال کوبا در آن دوره به عنوان دهم رسید، اما تلاش و پشت کار آن‌ها در المپیک ۱۹۷۶ نتیجه داد و آن‌ها در دومین حضورشان به مدال برنز رقابت‌های المپیک رسیدند.   مردان کارائیب پس از آن در ۵ المپیک دیگر حاضر شدند، اما دیگر موفق به کسب مدالی نشدند و بالاترین رتبه آن‌ها رده چهارم بود، پائین‌ترین جایگاه آن‌ها هم در المپیک قبلی با عنوان یازدهمی به دست آمد.  

تیم ملی والیبال کوبا در رقابت‌های جام جهانی، قهرمانی جهان، لیگ ملت‌های والیبال، قهرمانی آمریکای جنوبی، قهرمانی آمریکا مرکزی و ... تاکنون موفق به کسب عنوان‌های زیادی شده است. آن‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان و در سال ۱۹۷۸ مدال برنز گرفتند  در ادامه و در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۱۰ موفق به کسب مدال‌های نقره، برنز و نقره شدند. افتخارات آن‌ها در جام جهانی هم زیاد است. کوبایی‌ها در این رقابت‌ها هم موفق به کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز شده اند.  

آشنایی با تیم ملی والیبال کوبا / مردان کارائیب کم مهره، اما پر خطر

مردان کارائیب در لیگ ملت‌ها هم خوش درخشیدند و تاکنون موفق به کسب یک طلا، ۵ نقره و ۳ برنز شده اند. این آمار نشان دهنده آن است که این تیم همیشه یک مدعی بوده است و عنوان‌های مختلف آن نشان از آن دارد که بازیکنان با استعدادی در این تیم حضور دارند.

کوبا در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد تغییر تابعیت تعداد زیادی از ملی پوشانش است، همین مسئله به اضافه محرومیت ۵ بازیکن این تیم توسط فدراسیون جهانی باعث شده تا این تیم امروزه بازیکن شاخصی نداشته باشد با این حال کوبا همیشه تیمی یکپارچه و خوب نشان داده که فارغ از هر اتفاقی در سرویس‌ها و حمله خوب عمل کرده است. از جمله ستارگان تیم ملی والیبال کوبا در سال های گذشته می توان به سیمون ، لئون ، لئان ، جوانتارا ، سانچز و کامجو اشاره کرد . از بازیکنان و لژیونر های فعلی این تیم هم می توان از ملارجو و لوپز نام برد. کوبا در مجموع تیمی است که در این دوره ستاره زیادی ندارد اما تیم خطرناک و یک پارچه ای است.

نکته مهمی که تا حدودی خیال همه را راحت می‌کند آن است که سرمربی این تیم با تمام این شرایط بازهم از همه بازیکنان اصلیش در سنت پتربورگ استفاده نمی‌کند، همچنین نتایج ۸ بازی آخر دو تیم ۴ برد برای ایران و ۴ برد برای کوبا در پی داشته است که البته هر ۴ برد ایران به صورت پیاپی و در ۴ بازی آخر به دست آمده است.  

آشنایی با تیم ملی والیبال کوبا / مردان کارائیب کم مهره، اما پر خطر


بیشتر بخوانید:

حمیدی: مطرح شدن پاداش‌ها در سایت خارجی نشانه ضعف فدراسیون والیبال است/ حرف‌های نا امید کننده از جانب سرمربی جای تاسف دارد

ایران - کوبا/ جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک

برنامه کامل مسابقات انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰

اسامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از والیبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار