مسئولان به جوانان اعتماد کنند

امام جمعه همدان گفت: باید بر توانایی‌های داخلی متمرکز شده و به جوانان اعتماد و تکیه کنیم.

مسئولان به جوانان اعتماد کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: حدود ۱۸۷ هزار حدیث از ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده که از این تعداد که ۷۰ درصد آن به امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تعلق دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای ما مانده است تصریح کرد: این دو بزرگوار شاگردان فراوانی را تربیت کردند که مروج اسلام ناب محمدی شدند، تنها یکی از شاگردان امام باقر (ع) ۳۰ هزار حدیث از این امام بزرگوار نقل می‌کند.

امام جمعه همدان از جوانان خواست فرصتی را هم برای مطالعه احادیث و روایات ائمه اطهار بگذارند چرا که وظیفه ما کسب معارف از اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه سیاه پوشیدن برای اهل بیت (ع) و عزاداری برای آن‌ها سنت بسیار پسندیده‌ای است تأکید کرد: البته این موضوع به تنهایی کافی نیست و باید به کسب معارف هم بپردازیم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نهم مردادماه عرضه بنزین صادراتی را تجربه کردیم گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۳ هزار تن بنزین صادراتی توسط جوانان این مرز و بوم تولید کردند؛ آن هم در شرایط تحریم.

او با اشاره به اینکه باید بر توانایی‌های داخلی متمرکز شده و به جوانان اعتماد و تکیه کنیم اظهار کرد: این در حالی است که در فضای سیاسی کشور همچنان برخی حرف از مذاکره می‌زنند، نمی‌دانیم چرا اصرار به این اتفاق دارند؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نباید به مردم دروغ گفته شود افزود: همه مسوولان و حتی رئیس جمهور اعلام می‌کند غرب دنبال مذاکره نیست و حفظ شرایط فعلی را دنبال می‌کند، اما همچنان برخی از رسانه‌ها شیطنت می‌کنند و دنبال مذاکره هستند.

او با اشاره به اینکه مخالف تعامل با دنیا نیستیم، اما با سلطه‌گری مخالفیم تصریح کرد: نباید به برجام و مذاکره متمرکز شویم، باید به جوانان اعتماد کنیم چراکه توسعه کشور در گرو اعتماد به این قشر است.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه گاهی در رسانه‌ها خواسته‌هایی، چون حضور زنان در ورزشگاه و موتورسواری بانوان مطرح می‌شود بیان کرد: در درجه اول باید بگوییم خواسته‌ها، ارزش و جایگاه افراد را تعیین می‌کنند بنابراین نباید با خواسته‌های کوچک، خواسته‌های اصلی جامعه زنان نادیده گرفته شود.

او با اشاره به اینکه حق بانوان، فهم صحیح از جایگاه آن‌ها در خانواده و جامعه است گفت: حق زن این است که به عنوان مربی افراد در جامعه بزرگ شمرده شود و از دسترس دست‌های شهوت‌ران به دور نگاه داشته شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بانوان فرهیخته باید در مقابل ترویج این خواسته‌های کوچک بایستند و اجازه تنزل خواسته‌ها را ندهند اظهار کرد: تنزل خواسته‌ها ارزش بانوان را کاهش می‌دهد، نباید اجازه داد با سیاسی‌کاری خواسته کوچک را در بین زنان نهادینه کنند و آن‌ها را از خواسته‌های بزرگ بازدارند.

اوبا اشاره به اینکه باید جایگاه زن به عنوان یک انسان تبیین شود به طوری که به زن بودن خود افتخار کند افزود: روزی که دوچرخه‌سواری برای زنان مطرح شد باید بانوان در مقابل آن به عنوان تبدیل شدن به خواسته اول زنان می‌ایستادند.

شعبانی در ادامه به عید قربان نیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم قربانی‌های خود را در اختیار سازمان‌های رسمی حمایت‌گر قرار دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسند.

او با بیان اینکه به عنوان یک شیعه و محب علی (ع) باید بزرگداشت جشن غدیر جدی بگیریم خاطرنشان کرد: رنگ شهر باید مملو از شادی ولایی باشد پس به عنوان دوستداران اهل بیت (ع) به خوبی به این ایام توجه کنیم.

انتهای پیام/د.ا

همه مسؤولان و حتی رئیس جمهور اعلام می‌کند غرب دنبال مذاکره نیست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.