تداوم تاخت وتاز باد‌های ۱۲۰روزه در سیستان/آمار مراجعین به مراکز درمانی به ۴۶۵ نفر رسید

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: درپی تداوم وزش طوفان و گردوخاک در سیستان تاکنون ۴۶۵ نفر از مردم این منطقه راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: درپی تداوم وزش طوفان و گردوخاک در سیستان از روز سه شنبه هفته گذشته تا ساعت ۸صبح ۱۹مرداد ماه جاری ۴۶۵ نفر از مردم سیستان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند.

او افزود: از این تعداد ۳۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۲۷ نفر بستری شدند.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان از دیروز شدت طوفان در شمال استان افزایش یافت و سرعت آن به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

دیانتی افزود: وزش این طوفان شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را تا ۵۰۰ متر کاهش داد و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۳۸۶۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۲۶ برابر حد مجاز برسد.

او ادامه داد: وزش باد شدید و گردوخاک در سایر شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان نظیر زهک، هیرمند و هامون نیز ادامه یافت و موجب کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شد.


بیشتر بخوانید:


رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد‌های ۱۲۰ روژه از اواخر وقت سه شنبه در شمال استان شدت گرفت و امروز در شدیدترین حالت نسبت به سه روز اخیر قرار گرفت.

دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد. وزش این باد‌های شدید در برخی نقاط شمال استان منجر به تشکیل طوفان گردوخاک و طوفان شن می‌شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر طوفان اجتناب کنند. همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش طوفان خودداری شود.

انتهای پیام/پ

تداوم طوفان در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار