نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس خبر داد؛

کاهش قیمت برنج با ممنوعیت لغو واردات برنج

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از کاهش چند درصدی قیمت برنج به علت اعلام لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی خبر داد و گفت: بسیاری از حوزه‌های تصمیم‌گیری تحت نفوذ مافیا قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، از نفوذ بسیار گسترده مافیا بر روی بسیاری از حوزه‌های تصمیم‌گیری خبر داد و اظهار داشت: هنوز چیزی از اعلام غیرقانونی خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی در رسانه ملی نگذشته که قیمت برنج داخلی در بازار با کاهش چند درصدی مواجه شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه کشاورزان برنج‌کار شمالی با هزار امید و آرزو مشغول برداشت محصول خود هستند تا بدهکاری‌های خود را بپردازند عنوان کرد: این‌گونه رفتار‌ها و انتشار خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی هیچ‌گونه همخوانی با بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد.

قربانی از اعتراض شدید خود نسبت به رسانه‌ای کردن خبر لغو ممنوعیت واردات برنج سخن گفت و تصریح کرد: برای بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم شریف استان گیلان در مجلس واقعاً سئوال شده و نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار هستند که می‌خواهند فضا را برای کشاورزان و تولید برنج داخلی متشنج کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مصوبه تاریخ ۳۱ اردیبهشت امسال ستاد تنظیم بازار کشور اشاره کرد و بیان داشت: طبق این قانون که پس از نوسانات به وجود آمده در قیمت برنج و افزایش نرخ این محصول تا مرز ۲۰ هزار تومان مصوب شد لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی مورد تصویب قرار گرفت.

قربانی انتشار مفاد مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در تاریخ ۱۵ مرداد امسال که دقیقاً در فصل برداشت برنج انجام شد را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بنده در یکی دو روز اخیر مراتب نگرانی و اعتراض شدیدم را به اطلاع نوبخت جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رساندم و خواستار بررسی دقیق این موضوع شدم.

او واردات برنج خارجی آن هم در فصل برداشت این محصول را عملی خلاف اهداف و سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و اظهار داشت: اگر دولت واقعاً درصدد توجه به مؤلفه‌های اقتصاد درون‌زا برای خودکفایی در تولید برنج است باید این هدف استراتژیک را با بها دادن به تولیدات داخلی و حمایت از کشاورزان محقق کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس خودکفایی در تولید محصول برنج را همانند گندم امری شدنی خواند و عنوان کرد: برای اجرای دقیق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور به اتخاذ تدابیر مؤثر و لازم، جلوگیری از واردات بی‌رویه و بدون ضابطه و حمایت از قشر تولیدکننده و کشاورز نیازمند هستیم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

خودکفایی در تولید محصول برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.