پاداش یک میلیون دلاری اپل به یابنده نقص امنیتی نرم‌افزارهایش

اپل در کنفرانس امنیتی امسال بلک هات در لاس وگاس اعلام کرد به هر کسی که بتواند یک نقص فنی در نرم‌افزار آن پیدا کند، پاداش ۱ میلیون دلاری می‌دهد.

پاداش ۱ میلیون دلاری اپل به هر کسی که نقض امنیتی پیدا کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات امنیتی به طور جدی می‌توانند اطلاعات شخصی کاربران یک نرم‌افزار یا سرویس را در معرض خطر قرار دهند به همین منظور حفظ آن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف شرکت ارائه دهنده است. برای به دست آوردن این امنیت روش‌های مختلفی وجود دارد که در مدت‌های مختلف آزمایش شده‌اند. اپل به تازگی از یکی از روش‌های قدیمی حفظ امنیت و پیدا کردن نقص‌های آن استفاده کرده است.

اقدام اپل برای پیدا کردن نقص‌های امنیتی نرم‌افزارهای خود

در جریان کنفرانس امنیتی امسال بلک هات در لاس وگاس، اپل اعلام کرد، به هر کسی که نقص امنیتی مهمی در نرم‌افزار این شرکت پیدا کند، مبلغی بالغ بر ۱ میلیون دلار خواهد داد. این بالاترین پاداشی است که یک شرکت تاکنون ارائه کرده است. مطمئنا عطش این مقدار پول بسیاری از هکرها و برنامه‌نویس‌ها را وادار می‌کند تا برای پیدا کردن اختلال‌های نرم‌افزار اپل تلاش کنند.

پاداش ۱ میلیون دلاری اپل به یابنده نقص امنیتی نرم‌افزارهایش


بیشتر بخوایند: ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران


البته جایزه یک میلیون دلاری فقط مربوط به موارد بسیار خاص است که در آن مهاجم بدون نیاز به اقدامی از سوی کاربر، می‌تواند به آیفون او دسترسی داشته باشد. بالاترین پاداشی که اپل تاکنون به یک گزارش دوستانه مشکل امنیتی داده ۲۰۰ دلار بوده است. اما حتی این مبلغ پول هم برای بسیاری وسوسه کننده است. شاید حتی اگر نقص فنی پیدا شده بسیار پیچیده و حرفه‌‎ای باشد، از سوی اپل برای فرد یا گروه پیدا کننده آن درخواست همکاری فرستاده شود. همه این‌ها موارد بسیار وسوسه کننده برای افرادی هستند که می‌خواهند بیشتر از آن چیزی که اکنون متعلق به آن‌هاست، داشته باشند.

همه محققان امنیتی آزاد هستند که گزارش‌های خود را به این شرکت ارائه دهند، اپل نیز از آن‌ها با آغوش باز استقبال می‌کنند. این شرکت همچنین می‌خواهد این کار را برای آن‌ها راحت‌تر کند. این یک روش جذاب و سریع است که در آن شرکت‌ها همزمان با این که امنیت خود را به رخ می‌کشند، متوجه نقص‌های آن نیز شده و آن را رفع می‌کنند. شرکت‌هایی نظیر گوگل، یاهو و مایکروسافت تا به اکنون بارها از این روش برای برقراری امنیت در نرم‌افزارهای خود استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

جایزه میلیونی اپل برای یابنده نقص امنیتی

 

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
اپل توایران به پشیزی نمی ارزد چراکه خیلی برنامه ها را سرویس نمیدهد
France
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
از اونجایی که بنده بیکارترین آدم هستم بیاد به خدمتتون برسونم که با یک عدد موبایل اپل میتونم 100 تا نقص امنیتی پیدا کنم اما کو گوشیش؟؟؟
آخرین اخبار