مشاوران در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان نقش موثری دارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نقش مشاور در انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم است و مشاوران آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را ترسیم می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج  در حاشیه دوره آموزشی- توجیهی انتخاب رشته آزمون سراسری استان بوشهر بیان کرد: نقش مشاور در انتخاب رشته تحصیلی، تعیین مسیر شغلی و زندگی دانش آموزان قابل توجه است.

او نقش مشاور در همه دوره‌های تحصیلی به خصوص در دوره متوسطه دوم را مهم دانست و این حوزه را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر به مهمترین فعالیت‌های مشاور در مدرسه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی درسی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش روش‌های صحیح مطالعه، ایجاد امید و انگیزه و هدایت تحصیلی- شغلی دانش آموزان از جمله این فعالیت هاست.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به شرکت ۷۰ مشاور از شهرستان‌ها و مناطق در دوره آموزشی- توجیهی انتخاب رشته، افزود: در این دوره مواردی مانند آسیب شناسی کنکور، تحلیل و بررسی نتایج آزمون سال‌های گذشته، آموزش قوانین و قواعد کلی و مباحث تخصصی انتخاب رشته به فراگیران مطرح شد.

علیرضا ریزی هدف از برگزاری این دوره آموزشی- توجیهی را انتخاب رشته، آموزش تخصصی و مطلوب، افزایش معلومات و توانمندسازی مشاوران به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و خانواده‌ها عنوان کرد.

او گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، آمادگی لازم را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی انتخاب رشته کنکور برای مشاوران مدارس، دانش آموزان، اولیا و همچنین فعالیت در پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهرستان‌ها و مناطق را دارند.

انتخاب رشته آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

دوره آموزشی- توجیهی انتخاب رشته آزمون سراسری در بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.