تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی فارس

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کل دادگستری فارس حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان، به جایگاه و قدمت پزشکی قانونی از زمان فراعنه مصر اشاره کرد و گفت: نظرات افراد فعال در این حوزه برای دادسرا‌ها و پلیس راهگشاست.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان اینکه نظرات به موقع در پرونده‌های جنابی بسیار اهمیت دارد، ارتقای جایگاه پزشکی قانونی فارس در کشور را از شاخص‌های مدیرکل سابق این اداره‌کل دانست و خواستار حفظ این رتبه توسط مدیرکل جدید شد.

او با تاکید بر اینکه این اداره‌کل جای انسان‌های شایسته است، گفت: باید حساس‌ترین و باسوادترین افراد در این جایگاه قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری فارس خواستار تعامل و هماهنگی مدیرکل جدید پزشکی قانونی فارس با معاونت پیشگیری دادگستری استان شد و افزود: برنامه‌های تحولی در این اداره‌کل در دستور کار قرار گیرد.

موسوی با تاکید بر جدی گرفتن مقوله آموزش در پزشکی قانونی فارس، بیان کرد: مردم داری و خوش برخوردی اولویت فعالیت در این اداره‌کل باشد.

او همچنین خواستار مقابله با افرادی که فاسد هستند، شد و گفت: نیروی جوان و متدین کم نداریم، لذا سالم‌ترین نیرو‌ها در بخش‌های مختلف این اداره‌کل به کار گرفته شوند.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر تکریم کارکنان این مجموعه نیز بیان کرد: نظارت بر زیر مجموعه به معنای مچ گیری نباشد.

موسوی با اشاره به رضایت ٩٠ درصدی مردم از پرسنل پزشکی قانونی فارس، عنوان کرد: توقع افزایش١٠٠ درصدی رضایتمندی مردم از این اداره‌کل داریم.

او همچنین خواستار اظهار نظر به حق، تعامل با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پلیس و نیروی انتظامی و دادسرا‌ها شد و با تاکید بر پرهیز از معاینات غیر ضرور شد و گفت: امروز امید و رضایتمندی در جامعه ایجاد شده که باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: اولویت اصلی ما علاوه بر رسیدگی برخورد با مفسدین و دلالان، مردم داری به عنوان سرمایه‌های نظام است.

غلامزاده، مدیرکل سابق پزشکی قانونی فارس نیز در این جلسه با اشاره به تصدی پست‌های مختلف طی ٢٤ سال خدمت در این حوزه، گفت: در این سال‌ها تلاش کردم تا به عنوان فرزند انقلاب و سرباز نظام، رضایت خداوند، خدمت به مردم و جلوگیری از تضییع حق سرلوحه کار خود قرار دهم.

او افزود: تصمیمات مدیریتی در سطح سازمان موجب ایجاد پویایی در سازمان‌ها می‌شود.

غلامزاده به وضعیت کنونی این اداره‌کل هم اشاره و با بیان اینکه پزشکی قانونی بهترین موقعیت را در کشور دارد و در شمار بهترین ادارات کل پزشکی قانونی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر بهترین آزمایشگاه پزشکی قانونی کشور در فارس مستقر است و بسیاری از نمونه‌های دیگر استان‌ها در شیراز انجام می‌شود.

او وجود پیشرفته‌ترین دستگاه در حوزه سم شناسی، وجود بهترین دستگاه ژنتیک، راه‌انداری نخستین مرکز سم شناسی کشور، رتبه اول آموزش و پژوهش کشور طی هفت سال گذشته و کسب رتبه اول کیفیت صدور نظرات کارشناسی در کمیسیون‌ها را از مهمترین موفقیت‌های این اداره‌کل عنوان کرد.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی فارس با بیان اینکه شیراز دارای بهترین سالن تشریح کشور است، خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی فارس در تمام حوزه‌هایی که سازمان مرکزی برنامه عملیاتی برای کل کشور طراحی کرده، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضایی، پزشکی قانونی نظام پزشکی تعامل خوبی با دانشگاه داشته و دارند.

او با اشاره به افزایش بیماری‌های صعب‌العلاج، عنوان کرد: امید است دستگاه قضا با پزشکی قانونی مشکل را برطرف کنند و امیداوریم حمایت‌ها و دستورالعمل‌هایی در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار