در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین جزئیات از میزان ذخیره ایران در زمینه واکسن هاری/ هزینه هر نوبت تزریق ۲۵۰ یورو است

رئیس اداره بیماری‌های منتقله حیوان به انسان گفت: واکسن هاری از کشور‌های هند و فرانسه وارد می‌شود و فعلاً میزان ذخیره مناسب است.

آخرین جزئیات از میزان ذخیره ایران در زمینه واکسن هاری/ هزینه هر نوبت تزریق ۲۵۰ یورو استبهزاد امیری رئیس اداره بیماری‌های منتقله حیوان به انسان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هزینه‌های واکسن هاری در کشور اظهار کرد: تزریق  واکسن هاری در مواردی مانند گزیدگی حیوان و به خصوص سگ هار ضرورت دارد که در این صورت فرد بیمار باید سریعاً به مرکز درمانی منتقل شود.

وی ادامه داد: اکنون ایران واکسن هاری را تولید نمی‌کند و این دارو وارداتی است و به طور معمول از شرکت‌های فرانسوی و هندی واکسن هاری تأمین می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله حیوان به انسان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فعلاً از نظر میزان ذخیره واکسن هاری در کشور کمبود نداریم، افزود: قیمت هر واکسن هاری ۷ یورو و هر ویال ۳۰۰ واحدی سرم ضد هاری در حدود ۵۶ یورو برای کشور تمام می‌شود؛  به طور معمول هر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده است باید ۴ واکسن برای مقابله با باکتری‌های حیوان مدنظر تزریق کند.

امیری اضافه کرد: اگر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده است وزنی در حدود ۶۰ کیلوگرم داشته باشد به ازای هر کیلو باید ۲۰ میلی گرم سرم به آن تزریق کرد که به طور کلی هزینه هر واکسن هاری ۲۵۰ یورو بر حوزه سلامت تحمیل می‌کند.


بیشتر بخوانید:همه آنچه باید درباره واکسن سه گانه بدانید


او تأکید کرد: اکنون  اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان مانعی برای واردات واکسن هاری به کشورمان نشده است، اما مسئله مهم ایجاد محدودیت مالی برای خرید واکسن از شرکت‌های فرانسوی و هندی است به طوری که به دلیل انسداد کانال‌های مالی، انتقال پول از سوی ایران جهت خرید واکسن هاری انجام نمی‌شود و پرداخت هزینه خرید واکسن با مشکلاتی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تامین واکسن هاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.