رئیس پژوهشگاه فضایی ایران مطرح کرد؛

آخرین وضعیت از فعالیت ماهواره ناهید یک/ رونمایی از دستاورد‌های جدید پژوهشگاه فضایی ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درباره آخرین وضعیت آماده سازی ناهید یک توضیح داد.

آخرین وضعیت از فعالیت ماهواره ناهید یک/ رونمایی از دستاورد‌های جدید پژوهشگاه فضایی ایرانبه گزارش حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در کارگاه آموزشی فناوری فضایی و کاربرد‌های آن اظهار کرد: کار ماهواره ناهید یک به اتمام رسیده است و ما در حال فعالیت روی ماهواره‌های سنجشی در این پژوهشگاه هستیم.
 
وی بیان کرد: توسعه خدمات فضا پایه در این پژوهشگاه بسیار مهم است، زیرا این فعالیت‌ها باید به یک سرویس  خدمت ختم شود و ما در این بخش خودمان سراغ دستگاه‌های مختلف رفتیم و با سازمان‌هایی مانند پلیس مواد مخدر فعالیت‌هایی را آغاز  کردیم و تفاهم نامه همکاری  با این نهاد را  به امضا رساندیم.
 

درخواست همکاری پژوهشگاه فضایی با سازمان برنامه و بودجه برای خرید تضمینی گندم

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: با سازمان برنامه و بودجه پروژه آمایش سرزمینی را جلو می‌بریم همچنین برای خرید تضمینی گندم هم از طرف سازمان برنامه و بودجه درخواست همکاری با ما شد، در مورد سیل فروردین ماه وزارت کشور نقشه‌های تهیه شده از سازمان برنامه و بودجه را برای برآورد خسارت ملاک قرار داد.
 
صمیمی تاکید کرد: باید استفاده از خدمات فضا پایه به شکل مطالبه‌ای عمومی عنوان شود، زیرا کشور‌های جهان از این فناوری استفاده می‌کنند بنابراین دیگر نباید به این فناوری به شکل یک کالای لوکس نگاه کنیم، استفاده از فناوری فضایی امروزه ضروری است، ما امروزه با استفاده از دانش حوزه فضایی توانسته‌ایم محصولات مورد نیاز سازمان هواشناسی را تولید کنیم که این محصولات در مرحله آزمایش قرار دارند.
 
وی یادآوری کرد: مدل مهندسی پیشران ناهید ۱ به اتمام رسیده است و از سوی دیگر بلوک انتقالی مدار سامان هم به نتایجی خوب دست پیدا کرده است، امیدواریم تا یک ماه آینده دستاورد‌های جدید پژوهشگاه فضایی ایران را رونمایی می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.