ناظم الشریعه: لیگ فوتسال را به خوبی رصد می‌کنیم/ سطح تورنمنت آستاراخان از مقدماتی جام ملت‌ها بالاتر است

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: تمام هفته‌های لیگ را از نزدیک نظاره گر هستیم و بهترین‌ها را به اردو‌های تیم ملی دعوت می‌کنیم.

ناظم الشریعه: مسابقات لیگ را به خوبی رصد می‌کنیم / سطح تورنمنت آستاراخان از مقدماتی جام ملت‌ها بالاتر استمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات تیم ملی فوتسال گفت: بازیکنان دعوت شده به اردو برگزیده های لیگ برتر هستند به طوری که ما با همکاران خود بازی ها را از نزدیک تماشا می کنیم و سعی می کنیم که بهترین بازیکنان را دعوت کنیم. این کار ما انگیزه ای را در بین بایکنان لیگ برتر به وجود می آورد که نشان می دهد ما آن ها را می بینیم و استعداد هیچ کسی بر ما پوشیده نیست.

او افزود: این دعوت شدن از بازیکنان جوان هم برای باشگاه های ما خوب است و هم برای بالا بردن سطح کیفیت مسابقات لیگ برتر می تواند بسیار خوب باشد و همچنین آینده نگری برای تیم ملی است. 

در کنار بازیکنان جوان چند ملی پوش با تجربه ای را دعوت می کنیم

ناظم الشریعه ادامه داد: چون برخی از بازیکنان ملی پوش ما نیستند و بعضی از آن ها درگیر رقایت های جام باشگاه های آسیا هستند و امیدوارم که از طریق این بازیکنان جوان آینده فوتسال ایران را تامین کنیم و هر موقع که این جوانان دعوت می شوند در کنارشان سعی می کنیم از بازیکنان با تجربه هم به تیم ملی دعوت کنیم.

هر بازیکنی که بهتر باشد به تیم ملی دعوت می شود

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره این که آیا در اردوهای بعدی تیم ملی نیز قرار است دوباره از همین جوانان دعوت شود بیان داشت: قطعا بهترین های این بازیکنان در کنار ملی پوشان با تجربه قرار می گیرند اما به نظر من هر کسی که بهتر باشد به تیم ملی دعوت می شود و برای ما فرقی نمی کند. درست است که مس سونگون قهرمان آسیا شده است اما بازیکنان این تیم برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی باید رقابت کنند. 

هنوز جوانان ما به سطح ایده آل نرسیده اند

او درباره این که آیا از شرایط بازیکنان دعوت شده به این اردو رضایت داشت یا خیر افزود: هنوز این بازیکنان به سطح ایده آل نرسیده اند زیرا تجربه حضور در تیم ملی را ندارند و من امیدوارم که هر چه زودتر به آن سطح برسند تا ما بتوانیم از تجربه این جوانان در تیم ملی استفاده کنیم.

نتایج عجیبی که در لیگ رقم می خورد امیدوارم که اتفاقی نباشد

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره بازی های لیگ برتر و همچنین سطح بازی ها به نسبت سال گذشته را گفت: به نظر من این که سطح بازی ها به یکدیگر نزدیک شده است بسیار خوب است ما اکثر بازی های لیگ برتر را رصد می کنیم و من خوشحال هستم که در لیگ نتایج غیر واقعی و عجیب به وجود می آید و امیدوارم که این نتایج اتفاقی نبوده و ادامه دار باشد. وقتی این نتایج ادامه دار باشد می شود روی آن برنامه ریزی کرد. به نظر من باید ساختار فوتسال ما واحد باشد و همه باید به تیم ملی کمک کنند و به همان نحو تیم ملی هم باید به باشگاه نیز کمک کند. 

سطح تورنمنت آستاراخان از مقدماتی جام ملت ها بالاتر است

ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره برگزاری مسابقات آستاراخان روسیه که قرار است اواخر شهریور ماه در روسیه برگزار شود اظهار داشت: خیلی مسابقات سختی است. سطح این تورنمنت برای من از مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها بالاتر است و در این رقابت ها ۴ تیمی حضور دارند که در رنکینگ جهانی جزء ۱۰ تیم بالای جدول هستند و متاسفانه ما وقت کمی داریم، با سه روز تمرین کردن باید بازیکنان را به این رقابت‌ها اعزام کنیم. اما تلاش می‌کنیم که در این تورنمنت چهار جانبه بهترین نتایج را کسب کنیم.

شخصیت تیم ملی برای من بسیار مهم است

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا و هم گروهی با تیم های قرقیزستان و ترکمنستان و این که آیا قرار است در این رقابت ها از جوانان استفاده کند گفت: شرایط به گونه ای است که ما از همین حالا به جام ملت ها صعود کرده ایم و ممکن است از جوانان در این رقابت ها استفاده کنیم، اما به گونه ای نیست که بخواهیم شخصیت تیم ملی را از دست بدهیم. کسب تجربه برای بازیکنان جوان بسیار خوب است اما همان طور که گفتم باید شخصیت تیم ملی را حفظ کرد.

فوتسال آسیا روز به روز در حال پیشرفت است

او درباره شرایط تیم های همگروه ما مثل ترکمنستان و قرقیزستان را بیان داشت: از حالا نمی شود نتایج را پیش بینی کرد، زیرا فوتسال آسیا روز به روز در حال جلو رفتن بوده و شرایط بسیار فرق کرده است و همان طور که شاهد هستید، تمام آسیا در حال پیشرفت کردن هستند.

مس سونگون رفته رفته بهتر خواهد شد

ناظم الشریعه درباره مسابقات فوتسال جام باشگاه های آسیا و همچنین تیم مس سونگون نماینده کشورمان در این رقابت ها گفت: شرایط تیم مس سونگون بسیار خوب است و به نظر من رفته رفته شرایط این تیم بهتر خواهد شد و به آن هماهنگی لازم خواهند رسید و من امیدوارم که برای دومین سال بتواند قهرمان مسابقات جام باشگاه های آسیا شود.

مس سونگون با ارزش ترین تیم جام باشگاه های آسیا است

او دباره رقبای مس در این مسابقات گفت: همه تیم ها در این مسابقات با ارزش هستند اما به نظر من مس سونگون با ارزش ترین تیم جام باشگاه های آسیا است و اصلی ترین رقیب این تیم هم نماینده های تایلند و ژاپن هستند.


بیشتر بخوانید:

گزارش تمرین تیم ملی فوتسال

برنامه دیدار‌های تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت آستاراخان اعلام شد

لیگ برتر فوتسال زیر ذره‌بین مربیان تیم ملی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار