چاپ ۱۱ میلیون برگه رای برای ۹ میلیون رای دهنده افغان در امارات

کمیسیون انتخابات افغانستان تصریح کرد که روند چاپ 11 میلیون و 200 هزار برگه رای، پایان یافته و تا 10 روز آینده به کابل خواهد رسید.

چاپ ۱۱ میلیون برگه رای برای ۹ میلیون رای دهنده افغان در اماراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان تصریح کرد که روند چاپ 11 میلیون و 200 هزار برگه رای، پایان یافته و تا 10 روز آینده به کابل خواهد رسید.

«حبیب الرحمان ننگ» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان اظهار داشت: این برگه‌های رای با هزینه سازمان ملل در امارات به چاپ رسیده است.

آمار فهرست رای دهندگان از سوی کمیسیون انتخابات این کشور 9 میلیون نفر اعلام شده است که در بهترین شرایط نیمی از این رای دهندگان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

چاپ 11 میلیون برگه رای دهنده از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره تقلب احتمالی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برانگیخته است.

«یوسف رشید» رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اظهار داشت: واجدان شرایط رای در این کشور حدود 9 میلیون نفر هستند که کمتر از 50 درصد آنها در انتخابات شرکت خواهد کرد.

وی افزود: چاپ بیش از 11 میلیون برگه رای به مراتب بیشتر از حد نیاز زمینه ساز تقلب در انتخابات خواهد شد.

این در حالی است که شماری از تیم‌های انتخاباتی نیز رهبران حکومت وحدت ملی را به تلاش برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کردند.

به نوشته تسنیم، گفتنی است که تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر که یکی از تیم های مطرح انتخاباتی است در اعتراض به عدم تضمین شفافیت انتخابات، مبارزات انتخاباتی خود را تعلیق کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار