شرکت کنندگان در کنفرانس افق نو توسط اف‌بی‌آی تحت پیگرد قرار گرفته اند

پلیس فدرال آمریکا شهروندان آمریکایی که در کنفرانس افق نو در ایران شرکت کرده یا قصد شرکت در این کنفرانس را دارند تحت پیگرد قرار داده است.

شرکت کنندگان در کنفرانس افق نو توسط اف‌بی‌آی تحت پیگرد قرار گرفته اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا شهروندان آمریکایی که در کنفرانس افق نو در ایران شرکت کرده یا قصد شرکت در این کنفرانس را دارند تحت پیگرد قرار داده است.

یک مقام پیشین پنتاگون ساکن در ویرجینیا گفته، عوامل اف بی آی در همین راستا در ماه مه به خانه وی آمده بودند. او سال گذشته برای شرکت در کنفرانس افق نو به مشهد در شمال شرق ایران سفر کرده بود و یکی از میهمانانی است که به نشست بعدی این کنفرانس که قرار است در ماه سپتامبر در لبنان برگزار شود دعوت شده است.

وی همچنین گفته که عوامل اف بی آی به وی درباره عواقب شرکت در کنفرانس افق نو در آینده هشدار داده اند.

اسپوتنیک گزارش داد در ماه جولای نیز اف بی آی به خانه اسکات ریکارد، مترجم سابق نیروی هوایی ایالات متحده و آژانس امنیت ملی آمریکا، رفته‌اند و به وی هشدار داده‌اند یا حضور در این کنفرانس را نادیده بگیرد یا با خطر بازداشت مواجه خواهد شد. ریکارد تا کنون یک بار در کنفرانس افق نو شرکت کرده است.

همچنین گزارش شده است که پلیس فدرال آمریکا با مایکل اسپرینگمن از اعضای پیشین وزارت خارجه آمریکا تلفنی صحبت کرده و از او درخواست کرده‌اند برای پاسخ به پاره‌ای از سوالات درباره کنفرانس افق نو به دفتر پلیس مراجعه کند، اما وی این درخواست را اجابت نکرده است.

ورنلیا رندال اندیشمند آفریقایی-آمریکایی و نویسنده کتاب Dying while Black که در سال ۲۰۱۵ در کنفرانس افق نو در تهران شرکت کرده است، نیز توسط پلیس فدرال آمریکا مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
کنفرانس افق نو چي هست حالا؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
من برخلاف به اصطلاح روشنفکران ،به هیچ عنوان فکر نمی کنم در آمریکا آزادی وجود داشته باشه.
باید دید، تعریف روشنفکران از آزادی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۳:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
این اخبار باید در داخل ایران کاملا رسانه ای بشه که، یه عده ای از مردم ایران که مدام از دمکراسی آمریکایی و اروپایی دم می زنند بفهمند که داخل این کشور ها هم خط قرمز هست.
-
حمید
۱۱:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
حداقل مثل شرکت کنندگان در کنفرانس برلین زندانی نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
يعني شركت در يك كنفرانس تخصصي چه ربطي به اف بي آي داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
حالا اگه در ایران یک دهم این کار انجام بشه اساتید غربزده یا دوستدار ارزش های غربی تو بوق و کرنا میکنن که ای داد ای هوار ....
آخرین اخبار