راهیابی ۱۰ پروژه دانش آموزی از استان فارس به مرحله کشوری

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۰ پروژه دانش آموزی از فارس به مرحله کشوری راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد فیاض پور در آیین بدرقه دانش آموزان منتخب استان برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان، گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای تجلی آموخته‌ها و معرفی دست آورد‌های دانش آموزان دوره ابتدایی است.

او در جمع دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان و اولیاء آنان، گفت: این جشنواره فرصتی را فراهم نموده تا دانش آموزان آنچه را در کتاب‌های درسی فرا گرفته اند با استفاده از خلاقیت خود بصورت عملی بکار گرفته و تجربه کسب نمایند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود استعداد‌های بسیار در بین دانش آموزان استان گفت: این دانش آموزان عصاره‌های علمی و فرهنگی استان هستند که دارای تفکری روشن‌تر و برجستگی‌های علمی و فکری بیشتر و در واقع دانشمندان کوچک با افکار بزرگ هستند.

فیاض پور با توصیه به دانش آموزان برای تبادل تجربه، برقراری روابط دوستانه، اتحاد و همدلی با سایر شرکت کنندگان گفت: به این سفر با دید علمی، تفریحی و فرصتی برای تعامل علمی نگاه کنید.

او، لازمه تربیت نسلی پویا، خلاق و نوآور را مرهون تعامل خانواده‌ها با آموزش و پرورش دانست.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم توجه جدی بر اجرای چنین طرح‌ها و جشنواره‌هایی در برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش، از حمایت‌ها و راهنمایی‌های اولیای دانش آموزان، معلمان و مربیان آن‌ها قدردانی و برای این دانش آموزان خلاق آرزوی موفقیت در مرحله کشوری کرد.

رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی آموزش و پرورش فارس هم در این مراسم با اشاره به مشارکت۱۵۰هزار و ۶۴۰ دانش آموز ابتدایی از سراسر فارس در جشنواره جابر بن حیان، در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ گفت: هدف اصلی از اجرای جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

محسن باصری افزود: تقویت حس کنجکاوی و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی، شناسایی و تقویت استعداد‌های فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه ایی برای کارآفرینی نیز از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌کنیم.

او یادآوری کرد: در این جشنواره تعداد ۱۲۰ پروژه جابربن حیان و ۲۰۵ تألیف از دانش آموزان مؤلف موفق به راهیابی به مرحله استانی شدند که با ارزیابی آن‌ها توسط داوران استانی، ۱۰ پروژه جابربن حیان موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.

رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، زمان اعزام دانش آموزان منتخب مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان در استان فارس را روز ۲۵ مردادماه جاری اعلام کرد.

مرحله کشوری این جشنواره ۲۵ تا ۲۷ مردادماه با حضور منتخبین استان‌ها در شهر رشت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

مشارکت بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز فارس در جشنواره جابر بن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار