تشریح آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز/آبرسانی به روستا‌ها با ۱۶ تانکر سیار

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه اهواز را تشریح کرد.

عادل حرباوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بخش غیزانیه در کلانشهر اهواز ۸۰ روستا و بالغ بر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که آب مورد نیاز ساکنان آن از ۳ محل تاسیسات آبرسانی مربچه رامهرمز، تاسیسات خسروی شهرستان کارون و تاسیسات شیبان شهرستان باوی تامین می‌شود.

او افزود: پروژه آبرسانی به این بخش به طول ۵۰ کیلومتر به منظور افزایش دبی مورد نیاز و قطر لوله انتقال اصلی طراحی شده است که در فاز اول از شیبان به ایستگاه صفیره به طول ۲۲ کیلومتر و در فاز دوم به طول ۲۸ کیلومتر پیش بینی شده است.

حرباوی اظهار داشت: پارسال، ۷ کیلومتر لوله گذاری از فاز اول و ۸ کیلومتر از فاز دوم انجام شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد: درحال حاضر به منظور تکمیل فاز اول با کارگذاری خط لوله GRP به طول ۱۵ کیلومتر درحال اجرا است که با اتمام آن تا پایان آبان ماه سال جاری، عمده مشکل تامین آب بخش غیزانیه مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول درخصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه اذعان داشت: ۵۰۰ میلیارد ریال با در نظر گرفتن روستا‌های فاقد خط اصلی و شبکه آبرسانی است.

آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه با ۱۶ تانکر سیار

عادل حرباوی عمده‌ترین مشکلات اهالی این بخش را فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع برخی از روستا‌ها عنوان و تصریح کرد: این موضوع باعث هدررفتن روزانه بیش از ۵۰ درصد آب می‌شود.

او بیان داشت: درحال حاضر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان باتوجه به مشکلات پیش آمده در این بخش به منظور رفع مشکلات کمبود آب، ۱۶ دستگاه تانکر سیار آبرسان، روزانه حدود ۶۵۰ مترمکعب آب مورد نیاز اهالی روستا‌های فاقد شبکه بخش غیزانیه را تامین می‌کنند.

به گفته حرباوی، سازمان آب و برق خوزستان متعهد شده ۲۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال روستا‌های بخش مشرحات را اجرا نماید.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اظهار کرد: بودجه مورد نیاز برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال برآورده شده که ۶۵ میلیارد ریال آن از بخش نفت تامین گردید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.