رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم در نشست خبری:

بازسازی واقعه غدیرخم نماد وحدت شیعه و سنی در کشور است

سردار سلیمانی گفت: با اهل تسنن برای برگزاری بازسازی واقعه غدیرخم همکاری خوبی داریم.

1به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن واقعه غدیرخم برگزار شد، اظهار کرد: بازسازی این واقعه به سال ٨٩ باز می گردد که روز بسیج با روز عید غدیر مقارن و در جوار مسجد جمکران نزدیک کوه خضر نبی شهر قم برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم با اهدافی مانند گسترش فرهنگ ولایت، الگو سازی روز غدیر، پیوند جامعه با مقام ولایت و ارتقای ارزش های معنوی برگزار می شود. برگزار کنندگان این مراسم بنیاد بین المللی غدیر، بنیاد بعثت، بنیاد بعثت، بنیاد غدیر شناسی و هیات های مذهبی هستند.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم با اشاره به نحوه و نقاط برگزاری مراسم امسال اظهار کرد: این مراسم امسال در ١٣٠ نقطه برگزار می شود. البته این مراسم در برخی شهر ها و نقاط مانند شهر مرند به صورت چند باره اجرا می شود.

وی افزود: ۶٢ هزار نفر اعم از هنروران و سایر دست اندرکاران عوامل اجرایی این کار هستند که در جهت کادرسازی و فرهنگ سازی در جامعه انجام می شود.

سردار یعقوب سلیمانی در ادامه با اشاره به سایر جزئیات این مراسم تصریح کرد: ٢ میلیون نفر به طور مستقیم شاهد این مراسم هستند. ما با اهل تسنن نیز برای برگزاری این مراسم همکاری خوبی داریم و برگزاری این مراسم به نوعی نماد وحدت شیعه و سنی در کشور است.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی هم کارهای گسترده ای انجام شده است که پخش مستند نباالعظیم، پویا نمایی، نمایش های رادیویی و همچنین هماهنگی و تهیه محتوا در لوح فشرده و ارسال به مراکز استانها از سایر کارهای فرهنگی انجام شده برای برگزاری این مراسم است.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر در ادامه تعداد نقاط برگزاری این مراسم را برشمرد و ادامه داد: این مراسم در ابتدای برگزاری خود در سال ٨٩ در یک نقطه برگزار شد و امروز در سال٩٨ به ١٣٠ نقطه افزایش یافته است.

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.alyouam.com برای اطلاع رسانی این موضوع ایجاد شده است. 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بازسازی حادثه غدیرخم در سایر کشورها نیز تصریح کرد: این مراسم در سال ۹۵ با کمک مردم در کشورهای سوریه و عراق برگزار شده بود.

وی در پایان با بیان این که طبق آمار ها نزدیک به دو میلیون نفر از صحنه بازسازی‌ روز غدیر دیدن می‌کنند گفت: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه های برگزاری این واقعه عظیم تاریخی کمک های مردمی، موسسات مردم نهاد، هیات های مذهبی اند که هم به صورت نقدی و هم به صورت امکانات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار