تاکید بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان عجب شیر

فرماندار عجب شیر خواستار همکاری تمامی ادارات شهرستان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی این شهرستان گفت: به منظور ریشه کن کردن بی سوادی در این شهرستان در سال گذشته تحصیلی جذب و آموزش ۱۸۶ تن از بی سوادان هدف گذاری شد که از این تعداد تاکنون ۸۰ درصد جذب و باسواد شده اند.

فرماندار عجب شیر با بیان اینکه گروه سنی باسوادی در نهضت سواد آموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ سهمیه جذب و آموزش ۲۶۰ تن هدف گذاری شده است که تمامی اعضای ستاد جهت شناسایی افراد بی سواد و معرفی آن‌ها برای آموزش به نهضت سواد آموزی این شهرستان همکاری کنند.

وی گفت:برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی شناسایی افراد توسط مسوولان بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشتی و دهیاران و شوراه‌های اسلامی شهر و روستاو بخشداران و جامعه هدف ادرات کمیته امداد و بهزیستی، جهادکشاورزی و صنعت و معدن وتجارت واداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای ریشه کنی بی سوادی لازم و ضروری است.

فرماندار عجب شیر افزود: امروزه دولت توجه ویژه‌ای به رفع مشکل بی سوادی دارد و مشکلات اشخاص بی سواد و کم سواد باعث شد که به این نهاد توجه و نگاه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه افراد بی سواد افرادی آسیب رسان، آسیب دیده و یا آسیب پذیر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: آموزش افراد بی سواد نیازمند صبر و سعی بیشتر است و مسئولان باید بیش از پیش برای ریشه کن کرن بی سوادی تلاش کنند.

فرماندار عجب شیر، با اشاره به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دانش آموزان در زمینه سواد آموزی، یادآور شد: با شناسایی والدین بی سواد از طریق دانش آموزان و تشویق آن‌ها به تحصیل، می‌توان در مسیر ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان گام برداشت.

 

انتهای پیام/ش

 بی‌سوادی در شهرستان عجب شیر باید ریشه‌کن شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار