کاهش نرخ بیکاری در اصفهان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بهار امسال نرخ بیکاری استان اصفهان برابر با میانگین نرخ بیکاری کشور شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با وجود اینکه اصفهان استانی صنعتی است، اما پارسال نرخ بیکاری این استان دو و نیم درصد از میانگین بیکاری کشور بیشتر بود که با سیاست‌های اتخاذ شده، بهار امسال این آمار کاهش یافت و با نرخ کشوری برابر شد.

او افزود اتاق اصفهان در تلاش است تا همچنان با کمک و ایجاد تسهیلات برای تولید کنندگان و صنعتگران بتوانیم نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

گلشیرازی با اشاره به اصلاح ساختار نرم افزاری اتاق و مکانیزه شدن سیستم‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق اصفهان شاخص مداری است، شاخص‌های مالی، هزینه‌ای و درامدی اتاق اصفهان کاملا شفاف است و حسابرسی اتاق به صورت سنواتی انجام شده و ما ساختار بودجه‌ای را برنامه مدار کرده ایم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: بخش عمده درآمد اتاق هزینه کمیسیون‌ها میشود و هر اقدامی که در جهت توسعه کسب و کار انجام میشود شامل هزینه‌های اتاق است.

او در باره طرح حذف صفر از پول ملی گفت: این طرح معایب و مزایای مختلفی دارد، اگر حذف صفر در شرایط اجرای سیاست‌های ضد تورمی و مدیریت تورم باشد مفید واقع میشود وگرنه فاجعه آفرین است.

گلشیرازی تصریح کرد: امروز در کشور ما با توجه به شفافیت نظام ارزی و فراهم بودن زیرساخت‌های نرم افزاری، این طرح میتواند گام مهمی در جهت ارتقای سلامت اقتصادی کشور باشد.

او افزود: راه اندازی سامانه ارزی جامع کشور شرایط خوبی را در ایجاد شفافیت ارزی فراهم و کمک کرد تا کشور بتواند به صورت هدفمند بازار‌های صادراتی و گردش ارزی را مدیریت کند.

انتهای پیام/م

 

وضعیت نرخ بیکاری در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.