ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه و پمپاژ گردوخاک در سیستان /سرعت باد به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه و پمپاژ گردوخاک در سیستان / سرعت باد به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش این باد شدید سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به شدت افزایش یابد و کیفیت هوا برای تمام گروه‌های سنی در حالت ناسالم قرار گیرد.

او با بیان اینکه از دیروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد، افزود: وزش این باد موجب کاهش دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه محور‌های زابل- زاهدان، زابل-زهک و زابل-هیرمند شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تشکیل توده عظیم گردوغباری و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی استان خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امروز نیز غبار ناشی از وزش باد‌های ۱۲۰ روزه به سایر نواحی استان نفوذ کند و ضمن کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دید افقی شود.


بیشتر بخوانید: 


دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی مناطق توفان گردوخاک تا پنجشنبه در شمال استان ادامه دارد. این شرایط با شدت کمتر در مرز شرقی و نوار غربی استان نیز روی می‌دهد.

سرعت باد در برخی مناطق سیستان  به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت افزایش یافت

غلامحسنی عابدی رئیس اداره هواشناسی زابل  نیز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: لحظاتی قبل سرعت لحظه‌ای باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

او افزود: کمینه دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر همچنان ۱۵۰۰ متر است

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار