معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی:

افزایش تعداد مراکز آموزشی نسبت به پارسال/ موفق به داشتن مراکز علمی سطح یک نشده‌ایم

محمد زاده گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد مراکز آموزشی نسبت به پارسال افزایش یافته است.

افزایش تعداد مراکز آموزشی نسبت به پارسال / موفق به داشتن مراکز علمی سطح یک نشده‌ایمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن محمد زاده، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشستی که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی حدود ۲۸۸ هزار دانشجو دارد و تا به امروز حدود یک میلیون و ۷۴۸ هزار دانشگاه از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

او درباره ارزیابی‌های انجام شده از دانشگاه‌های علمی کاربردی تصریح کرد: اهداف اصلی ما از ارزیابی متفاوت است؛ شاید مهم‌ترین این اهداف اشاعه فرهنگ خود ارزیابی و توجه به کیفیت است؛ این ارزیابی‌ها باعث ایجاد جو رقابتی سالم میان مراکز و تشویق آن‌ها به رشد  است.

محمد زاده گفت: عوامل مختلفی برای ارزیابی هر مرکز آموزشی در نظر گرفته می‌شوند و ما ۸ عامل اصلی را معیار این دوره از ارزیابی قرار دادیم.

به گفته او مدیریت مرکز، دوره‌های آموزشی، مدرسان مرکز، فضا، امکانات و تجهیزات، بخش اداری و مالی، دانشجویان و دانش‌آموختگان، فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی و فناوری دانشگاه عوامل اصلی ارزیابی است.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: منابع اصلی ما برای جمع‌آوری اطلاعات سامانه‌های دانشگاه و اطلاعات ارائه شده توسط خود آن‌ها و فرم‌های ثبتی بود که برای جمع‌آوری اطلاعات فراهم شده بود.


بیشتر بخوانید:  تصویب ۶ برنامه درسی جدید در دستور کار دانشگاه علمی و کاربردی


او درباره نتایج این ارزیابی‌ها تاکید کرد: متاسفانه ما موفق به داشتن مراکز علمی سطح یک نشده‌ایم؛ در سال ۹۷ تعداد ۲۰ دانشگاه در سطح دو، ۴۲۴ دانشگاه سطح ۳ و ۶۸ دانشگاه سطح ۴ داشتیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته تعداد مراکز آموزشی سطح ۲ به ۲۳۰، مراکز سطح ۳ به ۲۴۸ و مراکز سطح ۴ به ۴۰ رسید. توجه داشته باشید که اگر مراکز سطح ۴ کاستی‌های خود را برطرف نکنند، فعالیتشان متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار