بسته اخبار حوادث امروز ۲۲ مرداد ماه ۹۸؛

سرقت ۳۰۰ میلیون ریالی از منزل برادر/ عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان، به دام افتاد

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت ۳۰۰ میلیون ریالی از منزل برادر

سرگرد حسین معصوم پور جانشین انتظامی شهرستان کنارک گفت: در پی سرقت مقادیری پول و طلا به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال از منزل یک شهروند در شهر کنارک موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع آوری مستندات موجود در صحنه سرقت و انجام یکسری تحقیقات به برادر کوچکتر مالباخته که چندین سال با او اختلاف خانوادگی داشت مشکوک شدند.

سرگرد معصوم پور بیان داشت: با توجه به متواری بودن این فرد، مأموران با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های میدانی، مخفیگاهش را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان کنارک تصریح کرد: متهم پس از روبرو شدن با مدارک پلیس لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به سرقت پول و طلا از منزل برادرش، به ۳ فقره سرقت محتویات اموال داخل خودروی او نیز که در دو سال گذشته به دلیل اختلافات موجود، مرتکب شده بود، اعتراف کرد.

او در خاتمه با اشاره به کشف پول و زیورآلات سرقت شده در منزل سارق و تحویل آن‌ها به مالباخته افزود: در این رابطه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان، به دام افتاد

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتای شهرستان و اعلام شکایت او از فردی ناشناس که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی کرده بود، موضوع شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان این پلیس با یک سری تحقیقات فنی در فضای مجازی، فردی را که با ایجاد صفحه‌ای جعلی به نام شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تصاویر وی را منتشر کرده بود شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۳۹ ساله که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود پس از مواجهه با مستندات پلیس به جرم خود مبنی بر ایجاد مزاحمت از طریق تلفن همراه و همچنین انتشار تصاویر خصوصی شاکی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی،  افزود: تلفن‌های همراه هوشمند به هیچ عنوان محیطی امن و مطمئن برای نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد نیست چرا که هر لحظه امکان هک گوشی و سوء استفاده از تصاویر افراد متصور است.

او به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان تصاویر شخصی و فیلم‌های خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری نکنند.

کشف بیش از ۲۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

سردار  غلامرضا جعفری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی استان در راستای مبارزه باقاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی طرح کنترل محور‌های مواصلاتی را در یک هفته گذشته تشدید کردند.

او افزود: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی در بازرسی از ۸ دستگاه تریلی سوخت کش، ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۶۸ دستگاه وانت و یک دپوی سوخت در شهر‌های "زاهدان"، "سراوان"، "سرباز" و "نیمروز " ۱۱۵ هزار و ۴۲۶ لیتر گازوئیل، ۱۶ هزار و ۹۲۰ لیتر بنزین و ۱۲۳ هزار و ۶۰ لیتر نفت سفید قاچاق را کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف این خودرو‌ها افزود:: یکی از وظایف ذاتی پلیس، مبارزه با پدیده شوم قاچاق می‌باشد و با توجه به تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی استان با تلاش شبانه روزی تمامی یگان‌های تابعه خود و با قدرت تمام با هرگونه قاچاق، مقابله و مبارزه خواهد کرد.

پلمب ۴۲ واحد صنفی متخلف در زابل

احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهار کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاکسازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس این فرماندهی اجرا شد.

او  بیان کرد: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی در ماه گذشته به صورت غیر مترقبه از ۵۸۶ واحد صنفی در سطح شهرستان زابل بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در خصوص رعایت مقررات صنفی اقدام کردند.

او  افزود: از این تعداد بازدید، ۴۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات، پلمپ و برای ۱۱۷ واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب صادرشد.

ثمره حسینی تخلفات اصلی این واحد‌های صنفی را نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی، گران فروشی و عدم رعایت ضوابط انتظامی برشمرد و افزود: در صورتی که سایر واحد‌های صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل  افزود: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۲۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در سراوان

احمد آذرکیش فرمانده انتظامی سراوان  اظهار کرد: دیروز مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و خودرو را برای بررسی متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، انواع کالای قاچاق، شامل ۱۴۴ کیلو چای سبز، ۹۸ قوطی سم کشاورزی و ۳۵ کیلو بدلیجات را که فاقد مدارک گمرکی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی سراوان با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار