جایگزینی روش‌های بیومتریک با رمز عبور برای ورود به سرویس‌های گوگل

گوگل به کابران اجازه می‌دهد با حسگر اثر انگشت و بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه به تعدادی از سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند.

جایگرینی روش‌های بیومتریک با رمز عبور برای به سرویس‌های مختلف گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل قصد دارد به زودی قابلیت جدیدی را در اختیار تمامی کاربران سیستم عامل اندروید ۷.۰ و بالا قرار دهد که با استفاده از آن می‌توان به دون نیاز به وارد کردن هیچ‌گونه گذرواژه‌ای، به تعدادی از سرویس‌های این غول فناوری وارد شد و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: هماهنگی کامل دستیار هوشمند گوگل با سیستم یادآوری اندروید


گوگل اکنون به کاربران اجاز می‌دهد با استفاده از اثر انگشت به عنوان جایگزین رمز عبور به برخی از سرویس‌های دسترسی پیدا کنند. البته کاربران می‌توانند با وارد شدن به قسمت تنظیمات مورد نظر خود، از سه حالت، رمز عبور، الگو و یا اثر انگشت برای ورود به حساب‌های کاربری در محل‌های مختلف استفاده کنند. 

جایگرینی روش‌های بیومتریک با رمز عبور برای به سرویس‌های مختلف گوگل

ورود به سرویس‌های مختلف گوگل بدون نیاز به رمز عبور

استفاده از روش‌های جایگزین برای ورود به سرویس‌های مختلف گوگل موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است. به عنوان مثال پیش‌تر از مطرح شدن مجدد استفاده از اثر انگشت برای ورود به برخی از سرویس‌های گوگل، استفاده از اثر انگشت خود به عنوان مجوز ورود به Google Pay در اختیار کاربران قرار داده شده بود.

گوگل برای راحتی هرچه بیشتر کاربران خود و کمک به افرادی که به صورت متوالی گذرواژه خود را فراموش می‌کنند، سرویس اختصاصی به نام passwords.google.com طراحی کرده است. این سرویس در کنار قابلیت جدید گوگل برای ورود بدون نیاز به گذرواژه نشان می‌دهد، گوگل بیش از پیش در فکر آسان کردن استفاده از خدمات مختلف خود است.

جایگرینی روش‌های بیومتریک با رمز عبور برای به سرویس‌های مختلف گوگل

کاربران اندروید با استقبال از انتشار خبر ویژگی جدید گوگل، توانایی ورود به سرویس‌های مختلف بدون نیاز به گذرواژه را بسیار مفید دانستند. در واقع این افراد معتقدند شاید به خاطر سپردن یک رمز عبور در ظاهر کار سختی نباشد ولی با توجه به ابعاد گسترده زندگی دیجیتال در جهان امروز و نیاز به داشتن چندین حساب کاربری مختلف، احتمال فراموش کردن هر کدام از این گذرواژه‌ها بافزایش پیدا کرده است.. از همین رو استفاده از اثر انگشت برای ورود به حساب کاربری می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. 

انتهای پیام/

گوگل ورود بدون رمز عبور را امکان پذیر ساخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
tahgi
۲۲:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
حساب کاربری من سر انگشت الان میزنی میگه اشتباه با همان سر انگشت قفل گوشی باز میکنم راحل بده لطفا