معاون صنعت، معدن و تجارت سمنان:

یک هزار و ۴۴۹ فقره تخلف اصناف استان سمنان تشکیل پرونده شد

مهدی یحیایی گفت: یک هزار و ۴۴۹ فقره تخلف از واحد‌های صنفی استان در چهار ماه ابتدایی ۹۸ کشف و تشکیل پرونده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی  معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : ۱۹ هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در این مدت به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی انجام شد.

او افزود: یک هزار و ۴۴۹ مورد تخلف مانند گرانفروشی، کم فروشی، فقدان درج قیمت، صادرنکردن صورتحساب، و تقلب، در این بازرسی‌های نظارتی ثبت شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: یک هزار و ۴۴۹ فقره پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

او تصریح کرد: صنف‌های میوه و تره بار، نانوایی، خشکبار، پوشاک، لوازم خانگی و فروشندگان قند و شکر، در صدر تخلف‌کنندگان قرار دارند.

یحیایی با اشاره به تخلف ۱۱۰ میلیون ریالی سه واحد لبنی به علت گرانفروشی، اضافه کرد: چهار واحد فروش برنج که محصول ایرانی را با نمونه خارجی مخلوط می‌کردند، شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او با اشاره به پیگیری تمام گزارش‌های واصله با بررسی‌ها و بازرسی ها، ادامه داد: ۸۶۸ گزارش مردمی به سامانه رسیدگی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: ۵۲ تیم بازرسی از واحد‌های صنفی از ابتدای سال تا پایان تیر بازرسی انجام دادند.

تعداد کل واحد‌های صنفی استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی بیش از ۴۸ هزار واحد است، یعنی به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی است.

انتهای پیام/ح

۵۲ تیم بازرسی از واحد‌های صنفی از ابتدای سال تا پایان تیر بازرسی انجام دادند

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.