خبر خوش به فعالان صنعتی/ کسری وثیقه بانکی تامین می شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه خبر داد.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری کسری وثیقه بانکی فعالان صنعتی را تامین می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن صالحی‌نیا در بازدید از شهرک صنعتی قیروکارزین از حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه سرمایه گذاران و فعالان صنعتی جهت دریافت تسهیلات بانکی خبرداد و گفت: این صندوق تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه را در شبکه بانکی تامین می‌کند.

او با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: در این زمینه اعتباراتی از منابع داخلی سازمان تخصیص می‌یابد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل سرمایه‌گذاران با دریافت تسهیلات سرمایه درگردش رفع می‌شود، گفت: بخش صنعت استان فارس در سال‌های گذشته در دریافت تسهیلات رونق تولید عملکرد مناسبی داشته و فارس جزء سه استان کشور محسوب می‌شود و امسال نیز تسهیلات مناسبی در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده و واحد‌های متقاضی می‌توانند از آن استفاده کنند.

صالحی‌نیا همچنین بر رفع مشکلات واحد‌های صنعتی در کارگروه‌های استانی و ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از شتاب در اجرای طرح‌های تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی قیروکارزین خبرداد و گفت: در یک سال اخیر افزون بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است.

احد فتوحی افزود: عملیات اجرایی طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت و جدول‌گذاری با اعتباری افزون بر ۷.۵ میلیارد ریال و سه طرح دیگر در بخش‌های تکمیل شبکه روشنایی، پروژه پل جاده دسترس باند رفت و نیز پروژه تکمیل زیرسازی و آسفالت نیز با اعتبار ۸ میلیارد ریال با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اجرا شده یا در مرحله انجام است.

او گفت: با اجرای این طرح‌ها شهرک صنعتی قیروکارزین به یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی در حوزه زیرساخت‌ها تبدیل و مهیای استقرار واحد‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی قیروکارزین در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار احداث که ۵۲ هکتار آن آماده واگذاری است.

فتوحی مطرح کرد: در شهرک صنعتی قیروکارزین تاکنون ۲۸ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این تعداد ۷ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر به بهره‌برداری رسیده و ۲۱ واحد صنعتی در حال ساخت‌وساز است که دو واحد صنعتی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فتوحی تصریح کرد: این شهرک گنجایش استقرار ۲۶۰ واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع کوچک و متوسط با پیش‌بینی اشتغال افزون بر هزار و ۳۰۰  را در خود دارد.
انتهای پیام/م

بازدید معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار