ثبت ۱۴۴ هزار بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی در نیمه نخست سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت قریب به ۱۴۴ هزار مورد بازدید از موزه‌های استان در نیمه نخست تابستان ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تابستان امسال شاهد افزایش قابل توجه سفر به استان بوده ایم و به تبع آن موزه‌های غنی و جاذبه‌های شاخص استان مورد استقبال گردشگران قرار گرفته اند؛ بطوریکه از روز نخست تابستان تا نیمه مرداد ماه میزان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

او در ادامه به میزان بازدید از موزه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی استان در نیمه نخست تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: طی روز‌های مذکور ۱۴۳ هزار و ۷۱۰ بازدید از موزه‌های تحت نظارت این اداره کل به عمل آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: کلیسای سنت استپانوس با ۴۵ هزار و ۲۶۸ بازدید و موزه قاجار با ۲۱ هزار و ۱۴۶ بازدید پر بازدیدترین موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در مدت مذکور بوده اند، همچنین موزه مشروطه با ۱۹ هزار و ۱۴۶ بازدید و موزه آذربایجان با ۱۸ هزار و ۵۵۷ بازدید به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته اند.

آبدار  گفت: امیدواریم نیمه دوم تابستان سال جاری نیز شاهد تداوم روند صعودی سفر و حضور گردشگران در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان باشیم.

 

انتهای پیام/ش

۱۴۴ هزار بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی در نیمه نخست سال جاری ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.