باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شهردار و فرماندار ملارد در کدام شهر ساکن هستند؟/ مسئولان فراری از مشکلات روزمره شهروندان ملاردی

شنیده‌ها حاکی از آن است که فرماندار و شهردار ملارد علی رغم مشکلات بسیار منطقه، ساکن این شهرستان نیستند و خارج از آن سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران، از بخش مرکزی، بخش صفادشت، منطقهٔ مارلیک و سرآسیاب تشکیل شده‌ است.

مرکز این شهرستان شهر ملارد است و جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۷۷٬۲۹۲ نفر بوده‌ است.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از مشرق با شهریار و از مغرب با دهستان بی‌بی سکینه هم‌جوار بوده و با اینکه یکی از شهرستان‌های نزدیک به پایتخت است، اما مشکلات بسیاری دارد.

هنگامی که به پای صحبت‌های مردم شهرستان ملارد می‌نشینیم بزرگترین مشکل ملارد را کمبود آب شرب بیان می‌کنند که جزء مهم ترین مشکلات این شهرستان است. باید گفت که ملارد از آب سد کرج هیچ گونه بهره برداری نمی‌کند و دلیل این کمبود آب در شهرستان ملارد، استفاده از آب‌های زیر زمینی و حفر چاه در ملارد است.


بیشتر بخوانید: وقتی ملارد یکباره به صدر پربازدیدهای فضای مجازی رسید/ پشت پرده مرگ تدریجی ملارد چیست؟ 


شهرستان ملارد همانند سایر شهرستان‌های استان تهران با مشکل سگ‌های ولگرد مواجه است به طوری که با عبور از پارک‌های این شهرستان وجود شماری سگ ولگرد مشهود است.

منطقه سرآسیاب ملارد که به وجود خلافکاران و معتادان معروف است از دیگر مشکلات این شهرستان به شمار می‌آید، به طوری که با عبور از کنار خیابان‌های این شهرستان، معتادانی مشاهده می‌شود که حتی ایستاده به خواب رفته‌اند و در حالت عادی به سر نمی‌برند و وجود این معتادان در سطح شهر امنیت زنان و کودکان ملارد را دچار مشکل کرده است.

باید گفت که شهرستان ملارد خالی از مشکل نیست و در این بین شنیده‌ها حاکی از آن است که اعضای شورای تأمین، فرماندار و شهردار ملارد در این شهرستان ساکن نیستند و خارج از ملارد سکونت دارند، این مسئله جدا از خلاف قانون بودن نشان می‌دهد که مسئولان این شهرستان دردمند مردم شهر خود نیستند.

به سراغ فرماندار رفتیم تا علت اینکه چرا در شهرستان ملارد سکونت ندارد را جویا شویم و توکلی در پاسخ به این سئوال گفت: من پیش از آن که به عنوان فرماندار ملارد منصوب شوم، در شهرری ساکن بودم، اما بعد از انتصاب به عنوان فرماندار ملارد منزل خود را به اندیشه با هزینه شخصی خود منتقل کردم.

او در پاسخ به این سئوال که چرا در خود شهرستان ملارد خانه‌ای را اجاره نکردید، بیان کرد: قرار است که ساختمانی برای فرماندار و بخشداران در شهرستان ساخته شود تا منزل خود را به شهرستان ملارد منتقل کنیم.

اما جواب سئوال ما که چرا در خود شهرستان ملارد خانه‌ای را اجاره نکرده‌اید، بی جواب ماند.

بعد از پیگیری در رابطه با محل سکونت شهردار ملارد، متوجه شدیم که کار‌های مقدماتی انتقال منزل او به این شهرستان در حال انجام است و قرار است که خانه‌ای را در ملارد برای او اجاره کنند، چرا که شهردار قبلی ملارد به دلیل عدم سکونت در این شهرستان عزل شد.

هنگامی که این شهرستان دچار مشکل است و مسئولانش در آن ساکن نیستند، پس چطور می‌توانند پیگیر مشکلات مردم شوند. مگر شهرستان ملارد شهر مناسبی برای سکونت نیست که مسئولان آن از زندگی در این شهرستان فرار می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تکذیب فروش آب به باغات در ملارد 


یکی از مشکلات ملارد کمبود آب است، مسئولی که در این شهر ساکن نباشد و این مشکلات را به همراه اعضای خانواده خود درک نکند، چطور می‌تواند این مشکلات را رفع کند؟

محبوب اکبری رئیس شورای شهر شهرستان ملارد در پاسخ به این سئوال که چرا شهردار ملارد را از بین خود افراد ساکن در شهرستان انتخاب نمی‌کنید؟ گفت: شهردار با توجه به رزومه و فعالیت‌های گذشته‌اش انتخاب می‌شود و شهردار فعلی از کارکنان شهرداری بوده است.‌

او افزود: بعد از انتصاب شهردار، مقدمات انتقال منزلش به شهرستان ملارد انجام شده و قرار است که به زودی در ملارد ساکن شود.

انتهای پیام/

محل سکونت فرماندار و شهردار ملارد کجاست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۰:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام چرا شهر ملارد نمی تونه یه نامه از بنیاد شهید بگیره که بده دنبال سندهای
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۳:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
اصلا یادتون هست این منطقه وجود داره
Germany
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران جوان دستتون درد نکنه، واقعا گل کاشتید. گزارشتون عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
فرمانداری ملارد چند ماهه که بخاطر لجبازی برخی از مسئولین معاون اداری مالی نداره ! این یعنی بودجه ادارات شهرستان ! بودجه فرمانداری ! برنامه ریزی برای تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه انجام نمیشه ! معاونت فنی عمرانی فرمانداری همزمان عهده داره معاونت اداری مالیه ! ایشون هم ساکن شهر تهران هستند و ماهی یکی دوبار به ملارد میان و دستور دادن ورود و خروجشون هیچ جا ثبت نشه که معلوم نشه کی میان سرکار و میرن ! اینها و عدم سکونت مسئولین شهرستان در خود شهرستان ملارد و بی برنامگی و بی نظمی در اداره شهرستان تو همه کارها معلومه ! واقعا استانداری تهران چرا به این وضعیت نابسامان رسیدگی نمی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سئوال من از مسئولین شهرستان از جمله فرماندار اینه که چرا توی منزل سازمانی فرمانداری که معاون خود ایشون ، چند نفر دیگر از کارکنان فرمانداری در این منزل ساکن هستند سکونت ندارند ؟ اگر این منزل جای مناسبی برای سکونت نیست پس چرا در اختیار چند نفر خاص از مسئولین فرمانداری قرار داره؟ اگر هم خوبه که بیا ما هم روی مسئولین خودمون یکبار هم شده ببینیم. ضمنا بیش از 10 بار اومدم معاون عمرانی شما رو ملاقات کنم بهم گفتن ایشون ماهی یکبار میاد چون خونشون داخل شهر تهرانه و نمی صرفه هر روز کیلومترها رفت و امد کنه ! ایشون همونی هستند که اسم روستاهای شهرستان رو نمی دانند و تا حالا یکبار هم به مشکلات روستائیان سرکشی نکردند. اونوقت اینها می خواهند خدمت کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
جمال حسن زاده
۰۸:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام - اینکه فرماندار و شهردار محترم ملارد در اندیشه ساکن هستند و اینکه اندیشه در تقسیمات کشوری جزو شهرستان شهریار محسوب می گردد و هر روز خود این مسئولین و خانواده آنها برای آسایش بیشتر در محل زندگی خدمات بهتری دریافت می کنند این موضوعات باعث میشه که مناطق مختلف شهرستان ملارد رشد پیدا نکند ! بیان اینکه در حال اجاره منزل در شهرستان ملارد هستند و اینکه می خواهند منزلی در شهرستان برایشان بسازند دور از واقعیت است چون سالهاست که زمین های شهرک اداری تحویل ادارات شده ولی این ادارات عریض و طویل با بودجه میلیاردی هنوز نتوانسته اند ساختمان خود را احداث کنند اونوقت چطوری می خواهند برای اینها منزل بسازند ؟ بهتر است بجای بهانه گرفتن با مراجعه به یکی از مشاورین املاک شهرستان طرف 24 ساعت منزلی اجاره و نقل مکان کنند و یا در یکی از ساختمان های بیشمار مسکونی شهرداری ملارد ساکن شوند. امیدوارم محقق شود و دردی از مشکلات مردم را بفهمند و برطرف نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا تقی نیا
۰۸:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
از باشگاه خبرنگاران جوان خیلی خیلی ممنونیم که بالاخره بفکر انعکاس مشکلات شهروندان شهرستان ملارد افتادند و این موضوع می تواند بسیاری از مطالبات بحق مردم را به سرانجام برساند. خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه خیلی از مسئولین اداری و... بویژه در شهرستانها به اصطلاح پروازی هستند ودر خود شهرستان ساکن نیستند
درنتیجه مشکلات شهر همچنان پابرجا خواهدماند
آخرین اخبار