مهلت ثبت نام کارتخوان برای مشاغل پزشکی تمدید شد

صاحبان مشاغل پزشکی تا ۳۱ مرداد برای ثبت نام کارتخوان فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جواد انوری، مدیرکل امورمالیاتی گیلان امروز گفت: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند در سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند.

او افزود: پیش از این پایان مهلت ثبت نام کارتخوان برای مشاغل پزشکی ۲۳ مرداد اعلام شده بود.

مدیرکل امورمالیاتی گیلان گفت: به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها را وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.

جواد انوری افزود: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه کارتخوان به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://tax.gov.ir مراجعه کنند.

او گفت: مودیان با مراجعه به این سامانه الکترونیکی وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شوند و در بخش سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.

مدیرکل امورمالیاتی گیلان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب ۲ بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

تمدید مهلت ثبت نام کارتخوان برای مشاغل پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.