اشرف غنی:

انتخابات در وقت تعیین شده برگزار خواهد شد/ پروسه صلح یک روند ملی است نه حزبی و قومی

در حالی که برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل پیشبرد روند صلح است، اشرف غنی بار دیگر بر برگزاری حتمی آن در وقت تعیین شده تاکید کرد.

 

انتخابات در وقت تعیین شده برگزار خواهد شد/ پروسه صلح یک روند ملی است نه حزبی و قومیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان ولایت های مختلف تاکید کرد که انتخابات در وقت تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتخابات یک نیاز اساسی است و آمادگی برای برگزاری آن گرفته شده تا در وقت و زمان معین برگزار گردد.

اشرف غنی انتخابات و صلح را مکمل یکدیگر خواند و افزود: ملت افغانستان خواستار یک دولت قوی و مسئول است و تشکیل چنین دولتی، بدون انتخابات ممکن نیست.

تاکید اشرف غنی بر برگزاری حتمی انتخابات در وقت تعیین شده در حالی است که اخیرا برخی گزارشات حاکی از احتمال به تاخیر افتادن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دلیل پیشبرد روند صلح است.

رئیس جمهور افغانستان همچنین درباره روند صلح با طالبان نیز گفته است که دولت برای صلح اراده و برنامه دارد و خواستار یک صلح پایدار است.

وی تاکید کرده است که صلح یک روند ملی است نه سمتی، حزبی و قومی و باید همه اقشار و مردم افغانستان به گونه مساوی در آن دخیل باشند.

اشرف غنی با اشاره به ارزیابی خطرات یک روند صلح ناقص، خاطرنشان کرد که دولت خطراتی را که یک روند صلح ناقص می تواند به دنبال داشته باشد ارزیابی کرده و آماده است به طرف صلح حرکت نماید.

گفتنی است که اخیرا دور هشتم مذاکرات آمریکا و طالبان به پایان رسیده و طرفین ابراز امیدواری کرده اند که توافقنامه نهایی به زودی امضا شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.