طرح افزایش ساعات آموزشی پیش از ازدواج از امروز در نیشابور

به منظور آشنایی بیشتر زوجین با مهارت‌های پیش از ازدواج و تحکیم‌بنیان خانواده و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی اموزش‌ها ازدواج افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی صدر رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: به منظور آشنایی بیشتر زوجین با مهارت‌های زندگی و تحکیم‌بنیان خانواده‌ها طرح افزایش ساعات آموزشی پیش از ازدواج از امروز در نیشابور با مشارکت فرمانداری، اداره بهزیستی، دانشکده علوم پزشکی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دادگستری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور آغاز می‌شود.
 
او تصریح کرد:  امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی مختلفی در سطح جامعه هستیم که اگر برای آن چاره اندیشی نکنیم با بحران مواجه خواهیم شد.
 
رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مربوط به خانواده است و متاسفانه زوج‌هایی که در این حوزه هیچ گونه آموزشی ندیده اند و پس از مدتی کانون زندگی آن‌ها از هم می‌پاشد.
 
صدر افزود: فقر مهارت‌های زندگی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عامل اصلی طلاق‌ها هستند که این مساله مداخلات قبل از ازدواج را لازم و ضروری می‌کند.

او ادامه داد: به همین منظور آموزش‌های پیش از ازدواج به شکل جدیدی صورت می‌پذیرد که در آن‌ها مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارت حل مساله و مهارت کنترل هیجانات و خشم آموزش داده می‌شود.
 
رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: ما همیشه بیشتر‌مشاوره‌ها را انتهای خط و هنگام‌ طلاق انجام می‌دهیم که لازم است قبل از ازدواج هم صورت پذیرد تا شانس بقای ازدواج‌ها را افزایش دهد.

میترا رضا اف مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیز درباره آموزش‌های پیش از ازدواج‌گفت: از سال ۷۲ به منظور ارتقای آگاهی زوجین با مفاهیم کاربردی، سلامت جنسی و باروری آموزش‌های هنگام ازدواج در مراکز بهداشتی سراسر کشور به مدت دو ساعت اجرا شده است. 
 
او تصریح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین سیاست‌های کلی نظام مبنی بر تحکیم بنیان خانواده‌ها از امروز این کلاس‌ها با شکلی جدید در ۶ ساعت برگزار می‌شود.
 
مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گفت: محتوای این برنامه‌های آموزشی ثمره جلسات مختلف علمی، آموزشی و اجرایی بین دستگاه‌های متولی و کارشناسان مربوطه است.
 
 
انتهای پیام // س. ح
 
 

افزایش آموزش‌های قبل ازدواج در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.