آقاپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف چهار صفر پولی باعث تورم ۱۵ درصدی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: حذف چهار صفر از پول ملی باعث سردرگمی مردم در مبادلات پولی و بانکی می‌شود.

کاهش چهار صفر پولی باعث تورم ۱۵ درصدی خواهد شد/ مردم تحمل تورم را ندارندمعصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: در شرایط فعلی که تحریم‌های اقتصادی کشور را به چالش کشانده، اولویت اصلی ما باید کاهش تورم، افزایش رخ رشد اقتصادی، خروج از رکود، حل مساله بیکاری و کاهش هزینه‌های جاری کشور باشد.

او افزود: اکنون ضرورتی برای حذف چهار صفر از پول ملی وجود ندارد و هر زمانی که اقتصاد کشور به سمت رشد و امنیت حرکت کرده و کسری بودجه مرتفع شود، می‌توانیم از ایده حذف چهار صفر از پول ملی دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: هر قطعه اسکناس بعد از حذف ۴ صفر چقدر آب می‌خورد؟

حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب مجلس نیاز دارد/ حذف ۴ صفر برای دولت هزینه‌ای ندارد

آقاپور تصریح کرد در حال حاضر حذف چهار صفر از پول ملی باعث سردرگمی مردم در مبادلات پولی و بانکی خواهد شد، از طرفی تولید کنندگان و تاجران احساس خواهند کرد که ارزش محصولاتشان کاهش یافته و به سمت رُند کردن قیمت‌ها می‌روند.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: در صورت حذف ۴ صفر از پول ملی تورم ۴ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد در حالی که جامعه تحمل چنین فشار و شوکی را ندارد، همچنین این اقدام هزینه‌های بسیاری را متوجه نظام حسابرسی کشور می‌کند و اصلا به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
فقط برای سفته بازان و معامله کنندگان بورس جهت برابری ارزها با ریال کاربرد دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ازماست که برماست
-
عباس گودرزی
۱۰:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام 15 درصد رسمی یعنی ضریب 4 را به آن اضافه کن . حقوق بازنشستگان در مقابل تورم بیش از صد درصد 10 درصد افزایش داشت یعنی 90 در صد از حقوق آنها کم شد یا قدرت خرید بازنشستگان 90 درصد کاهش پیدا کرده حالا می خواهند دوباره تورم 60 / 70 درصدی دیگری تحمیل کنند
آخرین اخبار