سایت رادار هواشناسی اردبیل به زودی به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با پیش بینی‌های انجام شده سایت رادار هواشناسی اردبیل شهریورماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل امروز در آئین تودیع و معارفه مدیران کل هواشناسی استان اردبیل گفت: رادار هواشناسی اردبیل که به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های سازمان هواشناسی در منطقه محسوب می‌شود، شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به تجهیز زیرساخت‌های هواشناسی در منطقه، افزود: ارتقای ایستگاه‌های سنتی به ایستگاه‌های خودکار باران سنجی و توسعه ایستگاه‌های اقلیم شناسی از جمله اولویت‌های سازمان در اردبیل است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل یادآور شد: توسعه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، ارتقای توان پردازش، تولید داده‌ها و در نهایت توسعه همکاری‌های مشترک با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات علمی از دیگر اولویت‌های اداره کل هواشناسی اردبیل خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه ۷۵ درصد خسارت‌های اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی است و منشاء آب و هوایی دارند، افزود: برخورداری از اطلاعات دقیق هواشناسی در پیشگیری از وقوع چنین خسارت‌هایی کمک خواهد کرد.

در این مراسم ضمن قدردانی از علی دولتی مهر، سیاوش محمدی به عنوان مدیرکل هواشناسی این استان منصوب شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری آئین تودیع معارفه مدیر کل هواشناسی اردبیل

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.