برای نخسین بار؛

رونمایی از نقشه متالوژی خراسان رضوی

 نخستین نقشه متالوژنی خراسان رضوی و نقشه‌های ژئو سایت‌های خراسان رضوی در مشهد رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر طاهری مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور در مراسم رونمایی از نقشه متالوژنی خراسان رضوی گفت: برای نقشه متالوژنی استان دو سال وقت صرف شده و ۹۲ لایه مختلف دارد و تمام مشخصات هر معدن را مشخص می‌کند.

او ادامه داد: برای نقشه ژئو سایت‌های استان هم دست کم سه سال زمان صرف شده است.

ریحانه احمدی روحانی رئیس اداره ژئو ماتیکس اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی خراسان رضوی هم در خصوص نقشه متالوژنی استان گفت: در این نقشه تیپ‌های کانی سازی معادن مشخص شده است و این‌کار باعث می‌شود بتوانیم مکان هایی را که پتانسیل‌های معدنی دارند را شناسایی کنیم.

او ادامه داد: همه این اطلاعات به علاقه‌مندان به سرمایه گذاری و همچنین اکتشاف، استخراج و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

شیوا عباسیان کارشناس ژئو مورفولوژی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق نیز با اشاره به ویژگی‌های نقشه ژئو سایت‌های استان گفت: در مرحله نخست تهیه این نقشه پراکندگی ژئو سایت‌های استان در بخش‌های پدیده‌های آذرین و دگرگونی، زمین ساخت، رسوب شناسی، چشم انداز‌های زمین شناختی، زمین شناسی فرهنگی، زمین شناسی مهندسی و نمونه‌های زمین شناختی مشخص شده است.

او ادامه داد: در مراحل بعدی و توسعه نقشه ژئو سایت‌های خراسان رضوی به صورت اپلیکیشن موبایلی در اختیار علاقه‌مندان و توریست‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند محور‌های گردشگری را بر اساس پدیده‌های جالب زمین شناسی بازدید کنند.

انتهای پیام//ف.س

ارائه نقشه ژئو سایت‌های خراسان رضوی در قالب اپلیکیشن موبایلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.