کشف ۱۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در ۵ ماهه نخست سال/تریاک در صدر کشفیات مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۳ تن مواد مخدر و روان گردان در کل کشور در هفته سوم مرداد ماه خبر داد.

بکشف ۱۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در ۵ ماهه نخست سال/تریاک در صدر کشفیات مواد مخدره گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه گفت: مجموع کشفیات در هفته مزبور ۱۳۰۴۰ کیلوگرم است و بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۰۸۴۹ کیلوگرم است که ۸۳ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۱۰۸۵ کیلوگرم حشیش، ۱۱۶ کیلوگرم شیشه، ۲۰۷ کیلوگرم هرویین، ۶۵۶ کیلوگرم مرفین، ۸۵۵۷ عدد قرص روان‌گردان و ۱۲۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۷۳۵ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۷.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۶۶۲۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۰۴ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان ۲۰۱۲ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۴۰۸۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین ۲۷۶ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۸۵۵۷ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۳۸۳۸ عدد مربوط به استان هرمزگان است که نشان‌دهنده ۴۵ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۹۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۶۳۲ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۸ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۳۷۶ کیلوگرم، بوشهر با ۱۸۰۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۵۳ کیلوگرم، فارس با ۹۵۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۶۰۰ کیلوگرم و تهران با ۵۵۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۸۳ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۱۵۱ دستگاه خودرو، ۴۱ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۳۷ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

۱۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور کشف شد

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار