چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای اثری ارزشمند از آمنه فدوی بوستانی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی مددی مسئول انجمن داستان‌نویسی مجموعه فرهنگی خاتم‌الانبیاء (ص) در این مراسم با اشاره به اینکه دو مساله فرم و محتوا در شعر بسیار اهمیت دارد گفت: انسان‌ها همواره دارای افکار و تصاویر ذهنی مختلفی هستند که در ذهن خود آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

او با بیان اینکه یک نویسنده قادر است تا افکار و تصاویر ذهنی خود را به راحتی به نگارش در بیاورد و در قالب کتاب عرضه کند افزود: برخی شاعران معمولاً در زمان شعر گفتن و زمانی که حس شاعرانه در آنان برانگیخته می‌شود محتوای شعر را از واژه "من" آغاز می‌کنند.


مسئول انجمن داستان‌نویسی مجموعه فرهنگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به تفاوت داستان‌نویسی با قصه تصریح کرد: محتوا و آثار شاعرانی همچون شاملو و سبزواری ماندگار شد، زیرا این شاعران توانستند محتوای شعر خود را در قالب "ما" بیان کنند و بنده معتقدم که کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" از خانم از آمنه فدوی بوستانی نیز از این شاخصه برخوردار است.

مددی با بیان اینکه موضوعاتی همچون عشق، خیانت، فقر، مرگ و دروغ جزء موضوعات تکراری هستند که همواره در کتاب‌ها و شعر‌ها مطرح می‌شوند افزود: زمانی این موضوعات متفاوت و ماندگار می‌شوند که نحوه بیان آن‌ها توسط نویسنده متفاوت باشد.

او با بیان اینکه هنرمند کسی است که بتواند متفاوت ببیند و نحوه برداشت وی از موضوع هم متفاوت باشد گفت: تأثیرات متفاوت، محتوای داستان‌ها را نیز ماندگار می‌کند و نحوه بیان در کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" به زبان نسل حاضر است و یک حس مشترک و غیرتکراری در این کتاب بیان شده است.

آمنه فدوی بوستانی  نویسنده کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این کتاب گفت: محتوای کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" در واقع تجربه شخصی یک شاعر و یا یک انسان در رابطه با دنیای پیرامونش است.

او با بیان اینکه فرم کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" تلفیقی از فرم سپید، نو و ترانه است تصریح کرد: این کتاب حاصل وسعت نگاه شاعرانه بنده بوده و البته محتوای کتاب و مفهموم برای من بسیار اهمیت داشت.

آمنه فدوی بوستانی نویسنده کتاب "چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" متولد سال ۱۳۶۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است و به عنوان مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری ادیب سرای راوی نیز در حال فعالیت است.

کتاب" چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای" تجربه نخست خانم آمنه فدوی بوستانی می‌باشد و این کتاب شامل دو قسمت اشعار نو و ترانه است که شاعر در این کتاب تجربیات، درون شاعرانه خود و نگاه به جهان پیرامونش را به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/آ

کتاب چشمان کدام ماهی را دزدیده‌ای در رشت رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.