تشکیل کارگروه احیای موقوفات در لاهیجان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: کارگروه احیای موقوفات در لاهیجان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با فرماندار لاهیجان گفت: از افتخارات نظام و تاکیدات رهبر انقلاب قانون مداری است.
او با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه براساس قانون هزینه می‌شود افزود: در آمد هر بقعه طبق قانون به حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، مدیریتی و حق التصدی سازمان تسهیم می‌شود.
مدیرکل اوقاف گیلان گفت: ۴۰درآمد یک بقعه عمرانی، ۲۰ درصد فرهنگی،۳۰درصد مدیریتی و ۱۰ دصدی حق التصدی سازمان اوقاف است.
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: از حق التصدی سازمان اوقاف به بقاع فاقد درآمد یا کم درآمد کمک مالی می‌شود.
او افزود: کارکرد سازمان اوقاف از فیلتر‌های برون سازمانی مانند سازمان بازرسی و درون سازمانی مانند حراست، بازرسی و اداره تحقیق رصد می‌شود.
مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: وظیفه نهاد شبه قضایی در اداره تحقیق ادارات اوقاف نظارت بر اجرای نیات و هزینه کرد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه طبق قانون و نیات واقفان است.
او با بیان اینکه امکان هزینه درآمد یک بقعه متبرکه در بقعه دیگر طبق قانون وجود ندارد، گفت: اداره اوقاف از جمله اداراتی است که عملکرد مالی شفاف دارد.
حجت الاسلام علیزاده گفت: با راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در سازمان اوقاف، رصد دریافت و هزینه هر نوع نذورات و وجوه مردمی در بقاع متبرکه امکان پذیر است.
او تصریح کرد: در حوزه موقوفات هم پس از وقف هیچ کس حق تغییر نیت ندارد.
مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه در وقف مالکیت واقف مهم است و طبق قانون، عدم صلاحیت او ملاک برای صحت وفق نیست، گفت: اگر در جایی کسی در مالک بودن واقف شبهه دارد می‌تواند با ارائه مستندات به دادگاه، قانون را اجرا کنند.
او در خصوصو تعیین هیئت امنا از وظایف سازمان اوقاف هم گفت: متولی بقاع متبرکه طبق قانون اوقاف است و در انتصاب هیئت امنا از ظرفیت دهیاران و شورا‌های روستا و پایگاه مقاومت بسیج منطقه استفاده می‌شود.
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم در لاهیجان و سیاهکل کارگروه احیای موقوفات در لاهیجان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/آ

کارگروه احیای موقوفات در لاهیجان تشکیل می‌شود

برچسب ها: موقوفات ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.