آمریکا سامانه ضدموشکی رژیم صهیونیستی را می‌خرد؟

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که رسما قرارداد خرید ۲ سامانه ضد موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین را امضا کرده است.

خرید سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توسط آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد ایزرائیل نیوز، وزارت دفاع آمریکا رسما قرارداد خرید ۲ سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را امضاء کرده است.

پایگاه دیفنس نیوز هم اعلام کرد این توافق امضاء شده است. اسرائیل و آمریکا در حال مذاکره برای انتقال این سامانه‌ها به آمریکا هستند. هم اکنون که این توافق حاصل شده است ارتش می‌تواند برنامه انتقال آن را همراه با جزئیات اجرا کند.

وزارت دفاع آمریکا در ماه فوریه مدعی شد سیستم ضد موشکی گنبد آهنین از سال ۲۰۱۱ در خدمت نیروی هوایی اسرائیل بوده و کارآمدی خود را نشان داده و ارتش آمریکا قصد دارد اصلاحاتی برای اینکه این سامانه موشکی از اثربخشی بیشتری برخودار شود روی آن اعمال کند.

آمریکا در حالی مدعی خرید این سامانه ضد موشکی رژیم صهیونیستی شده که در موارد متعددی کارشناسان و متخصصان نظامی و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی نیز به ناکارآمدی این سامانه اذعان کرده‌اند. (اینجا)

این ناکارآمدی تنها در مقام حرف نبوده و در عمل نیز بسیار مشاهده شده که گنبد آهنین از عهده عملیات‌های نظامی خود برنیامده و حتی در برابر ایتدایی‌ترین موشک‌ها نیز ضعیف عمل کرده است.

اردیبهشت ماه امسال درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین شدت یافت و این درگیری بیش از پیش ناتوانی گنبد آهنین را برملا کرد.

در پی تشدید درگیری‌های ۳ روزه در اردیبهشت گذشته میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۷۰۰ راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که شدت و گستردگی این شلیک‌ها خسارات فراوانی در پی داشت.

پس از این حمله موشکی، رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی رهگیری بخش عده‌ای از موشک‌ها به وسیله گنبد آهنین شد، اما گزارش رسانه‌ها و برخی مقامات این رژیم حاکی از شکست و ناتوانی گنبد آهنین در برابر این عملیات موشکی بوده است.

در همین حال گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که موفق شدند با استفاده از تاکتیک شلیک ده‌ها موشک در زمان واحد از سد گنبد آهنین عبور کند.

همچنین پایگاه دبکافایل که با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتباط است، دریاره این سامانه ضد موشکی نوشته «گنبد آهنین نه تنها سودی برای اسرائیل نداشته بلکه از مقابله با موشک‌های حماس نیز ناتوان است و تنها نقاط ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرده است».

با توجه به ناکارآمدی آشکار این سامانه ضدموشکی رژیم صهیونیستی، بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی بر این باورند اعلام اقدام آمریکا به خرید این سامانه، اقدامی تبلیغاتی برای فروش تجهیزات نظامی این رژیم و پوشاندن ضعفهای سامانه موسوم به گنبد آهنین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
به ما چه
بخره یا نخره
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۳:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
امریکا ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
طبق اطلاعات واصله از اراضی سرزمینهای اشغالی این سامانه گنبد اهنین خیلی کار امد بوده . از هر ده موشک حماس توانسته دو عدد را رهگیری بکند و یکی را هدف قرار بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اینها همش برای اینه که دنیا فکر کنند رژیم صهیونیستی جنایتکار هم مثلا قدرتمنده .مرگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
حتما پولشو عربستان میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر آمریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل
مرگ بر آل سعود
(خداوندادشمنان اسلام و مسلمین و مستضعفین را خوار و ذلیل و نا بود بگردان) بارالاها مارا در تحت توجهات و عنایات خودت قرار بده. فقط دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
امریکا دیگه ابر قدرت نیست
آخرین اخبار