نیوز ویک: بایدن افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی‌های ایالتی را مدیون ترامپ است

نتایج نظرسنجی‌های ایالتی نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بخشی از افزایش محبوبیت خود را در نظرسنجی‌های اخیر مدیون دونالد ترامپ است.

نیوز ویک: بایدن افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی‌های ایالتی را مدیون ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، نتایج نظرسنجی‌های ایالتی نشان می‌دهد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات آتی این کشور فاصله‌اش را با رقبای خود افزایش داده است که گفته می‌شود بخشی از این افزایش محبوبیت را مدیون اشتباهات دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکاست.

هفته گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در اظهاراتی نژادپرستانه گفته بود: «ما عقیده داریم که اگر فقیر باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. کودکان فقیر هم مثل کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند». وی همچنین مدعی شد زمانی که معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا [باراک اوباما] بود با کودکانی که از حادثه تیراندازی فوریه ۲۰۱۸ در پارکلند، فلوریدا نجات یافته بودند، دیدار کرده است (یکسال پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد و او سمَت معاون اوباما را از دست داد).

بایدن همچنین موقعیت مکانی دو تیراندازی اخیر در دیتون، اوهایو و ال پاسو در تگزاس را باهم اشتباه گرفت. او پیشتر مارگارات تاچر و ترزا می، نخست وزیران سابق انگلیس را با هم اشتباه گرفته بود.

این گاف‌ها باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خود پیشتاز اشتباه گرفتن موقعیت‌های مکانی است بایدن را دست بیاندازد. او روز شنبه حین خروج از کاخ سفید برای حضور در باشگاه گلف خود در نیوجرسی، بایدن را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «این کسی نیست که به عنوان رئیس جمهور بتوان به وی اعتماد کرد. من به مناظره‌ها توجه دارم. جو بایدن نمی‌تواند به یک سوال ساده پاسخ دهد. مشکلی درباره او وجود دارد.»

با این حال، نظرسنجی‌های ایالتی این هفته نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها جهش فوق العاده‌ای داشته است. او با حدود ۳۵ درصد آراء در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا، و کارولینای جنوبی پیشتاز بوده است. این در حالی است که برنی سندرز، سناتور ورمونت با ۱۸ درصد فاصله زیادی با بایدن دارد.

کاملا هریس و الیزابت وارن دیگر نامزد‌های دموکرات به رغم پیشتازی در میان نامزد‌های زن پس از برنی سندرز قرار دارند.

کارشناسان سیاسی معتقدند در این مرحله، بایدن در حال پیشرفت است، زیرا مردم آمریکا فکر می‌کنند او توانمند است. مردم آمریکا کسی را می‌خواهند که بتواند ترامپ را شکست دهد. او بیشترین سابقه را در حزب دموکرات دارد.

نیوز ویک نوشت: ناظران سیاسی بایدن را با گاف هایش می‌شناسند و این عامل دلیل نمی‌شود که در عرصه سیاست ناموفق باشد. رای دهندگان آمریکایی توجهی به گاف‌ها و ظاهر قضیه ندارند بلکه آن‌ها رئیس جمهوری می‌خواهند که علاوه بر پیشبرد سیاست، جایگاه اقتصادی آمریکا را نیز تقویت کند. از سوی دیگر، مردم آمریکا شیوه صحبت کردن ترامپ را رد می‌کنند. او محافظه کاران را روی نیمکت‌های پُست و مقام می‌نشاند و زمانی که نوبت به اقتصاد می‌رسد، فقط وعده می‌دهد. به گفته ترامپ، او به دنبال تغییر قوانین تعامل است، ولی بایدن با وجود برخی  اشتباهات همچنان قادر به کنترل امور سیاسی و اقتصادی است. بنابراین، خرده گیری ترامپ از گاف‌های لفظی بایدن تاثیری بر میزان رضایت رای دهندگان از نامزد دموکرات ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار