کار اصلی پیشگیری از جرم بر دوش رسانه هاست

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها در صحنه‌های مختلف جامعه گفت: در زمینه پیشگیری ازجرم کاراصلی برعهده رسانه هاست.

کار اصلی پیشگیری از جرم بر دوش رسانه هاستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت:با تلاش فرماندهان و نیرو‌های خدوم پلیس امنیت استان قابل قبول است.

او افزود: باتوجه به گسترش و توسعه فناوری و شبکه‌های مجازی درحوزه امنیت، در هرکدام از مقوله‌ها امنیت شکل تازه‌ای به خود گرفته و کاررا پیچیده کرده است که کار رسانه بسیاز تاثیر گذار و ارزشمند خواهد بود.

او بیان کرد:رسانه‌ها نقش‌های متعددی را در صحنه‌های مختلف ایفا می‌کنند و با شناخت آسیب‌های اجتماعی و گزارش آن در سطح جامعه ناهنجاری‌ها را هشدار دهند.

ناظری تصریح کرد: رسانه‌ها با حضور به موقع، قلم توانمند، شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در اطلاع رسانی ناهنجازی‌ها در جامعه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه اظهار داشت: درحال حاضر حمله دشمن به کانون خانواده هااست و ترویج و نهادینه کردن روحیه قانون گرایی و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی به عهده رسانه هاست تا بتوانتد مسءول سازی کنند تمام سازمان‌هایی که در این امر دخیل هستند.

سردار ناظری با اشاره به ظرفیت‌ها موجود در ترویج فرهنگ اسلامی و قانون‌پذیری تصریح کرد: اگر جامعه خبرنگاری و رسانه‌ای کشور عزت و اقتداری دارد برگرفته از امانتداری و اطلاع‌رسانی به موقع آن‌ها می‌باشد.

او رسانه‌ها را خط مقدم جنگ نرم دانست و بیان کرد: رسانه‌های استان کرمان در جنگ نرم نقش آفرینی خوبی داشتند. شایان ذکر است که رسانه‌ها پل محکم، منطقی و امن ارتباطی بین مردم و پلیس هستند.

این مقام ارشد انتظامی استان قانون‌شناسی و کیفر شناسی را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و بیان کرد: بسیاری از مجرمین از قانون آگاهی ندارند بنابراین رسانه‌ها می‌توانند در آگاه‌سازی جامعه در زمینه قوانین نقش موثری داشته باشند.

او با تاکید برآنکه رسانه‌ها باید فرهنگ قانون‌پذیری را در بین مردم جامعه ترویج دهند، تصریح کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از وظایف رسانه هاست ضمن آنکه نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرم انکار ناپذیر است.

فرمانده انتظامی استان کرمات بر لزوم مسئول سازی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند به همه ابعادی که باعث یک جرم می‌شود، بپردازند و از دستگاه‌ها در راستای رفع آن مشکلات کمک گیرند، اما از سوی دیگر نیز نباید پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی به‌گونه‌ای باشد، که قبح آن آسیب اجتماعی در جامعه شکسته شود.

سردار ناظری به اعتماد اجتماعی که پلیس دارد، اشاره کرد و افزود: بنابر نظرسنجی مردم، خوشبختانه رضایتمندی از پلیس در جامعه بالاست، اما همچنان معتقدیم به کار بیشتری نیاز داریم.

او مقابله با قاچاق کالا، مقابله با سرقت‌های خرد و کلان، ترویج ارتقاء نظم انضباط و کاهش تصادفات، توسعه و ارتقاء آمادگی یگان‌های ویژه، امداد و تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، توسعه فناوری و سامانه‌های نوین، توسعه و ارتقاء آموزش، تسهیل کمی و کیفی سطوح مختلف ناجا و ... را از جمله برنامه‌های پلیس کرمان در دوره جدید مدیریتی برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که بنده را سردار رسانه‌ای خطاب می‌کنند، اظهار کرد: ارایه عملکرد پلیس ممکن است احساس امنیت را کاهش دهد و سبب شود کع شان و منزلت استان کرمان خدشه دار شود.

او با بیان این مطلب که انعکاس خبر اقتدار حوزه ناجا را نشان می‌دهد، عنوان کرد: همکاری خوبی با رسانه‌ها خواهیم داشت و این موضوع را به مرور زمان احساس خواهید کرد.

سردار ناظری آسیب‌های فضای مجازی را دردناک دانست و بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی به دلیل ناآگاهی مردم است که باید بخشی از این آگاه سازی از سوی رسانه‌ها و نشریات صورت گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار