۱۶۵ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه معرفی شد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه گفت: در یک‌ماه اخیر پرونده ۱۶۵ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی کهگیلویه ارسال شده که از این تعداد، ۹۰ پرونده مختومه و آرای آن‌ها صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج علمدار بازرگان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه گفت: نوسانات بازار ارز و افزایش نرخ تورم حاصل از تحریم‌ها از مهم‌ترین علل گرانی‌های موجود در سطح بازار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده است.

او افزود: باتوجه به مصوبات کمیسیون نظارت در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، اداره تعزیرات حکومتی با همکاری ادارات متولی از جمله اداره صمت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت ‌و ‌درمان و دامپزشکی گشت‌های مشترکی در هر سه شهرستان انجام می‌دهد و میزان بازرسی‌ها از صنوف بیشتر شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه با اشاره به میزان رضایت‌مندی مردم و ایجاد تعادل در سطح بازار، گفت: برای رسیدن به سطح پایدار و ایجاد تعادل در بازار و نیز افزایش رضایت‌مندی مردم، گشت‌های مشترک و رسیدگی به تخلفات اصناف روزانه حتی در نوبت عصر نیز انجام می‌شود.

بازرگان گفت: وظیفه بازرسی از صنوف در هر شهرستان به‌عهده اداره صمت و اتاق اصناف بوده و رسیدگی به تخلفات، صدور حکم و مرجع اعمال قانون از وظایف تعزیرات حکومتی است

او بیان کرد: در یک ماه اخیر پرونده ۱۶۵ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی کهگیلویه ارسال شده که از این میزان، تعداد ۹۰ پرونده مختومه و آرای آن‌ها صادر شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه گفت: متخلفین واحد‌های صنفی در صورت تخلف بار اول به میزان یک تا دو برابر جریمه نقدی، بار دوم به میزان دو تا چهار برابر جریمه نقدی و بار سوم تا ۶ برابر جریمه نقدی به‌علاوه نصب پلاکارد بر سر در مغازه به مدت دو هفته محکوم می‌شوند.

بازرگان از برخورد جدی با متخلفان واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: واحد‌های صنفی در اعمال قیمت اجناس خود دقت کنند که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

او افزود: شهروندان گرامی در صورت مشاهده تخلف صنفی، گزارشات خود را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارشات ارائه دهند.

انتهای پیام/ط

معرفی ۱۶۵ واحد صنفی به تعزیرات حکومتی

برچسب ها: تحریم ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار