کره جنوبی قابلیت‌های نظامی خود را ارتقا می‌دهد

در پی آزمایش‌هی موشکی کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد تا سال آینده قابلیت‌های نظامی خود را بالا ببرد.

کره جنوبی قابلیت‌های دفاعی خود را ارتقا می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول قصد دارد تا سال آینده قابلیت‌های دفاعی خود را ارتقا دهد. خبرگزاری یونهاپ با اعلام این خبر یادآور شد این تصمیم در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی اتخاذ شده است.

یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داد این وزارتخانه تصمیم گرفته تا تمرکز خود را روی ارتقا قابلیت‌های دفاعی قرار دهد تا پاسخ مناسبی را در مقابل تهدیدات امنیتی از تمامی جهات ممکن کند و همچنین ساخت و مدیریت صحیح ارتش هوشمند مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته علمی صورت گیرد.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود سئول در زمینه موشک‌های بالستیک کوتاه برد هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی نسبت به پیونگ یانگ برتری دارد. یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: ما قابلیت‌های رهگیری گسترده را در مقابل موشک‌های بالستیکی که کره شمالی اخیر مورد آزمایش قرار داد، تضمین می‌کنیم.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی در حالی منتشر شد که کره شمالی طی هفته‌های اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده است، که مقامات سئول معتقدند این آزمایش‌ها مربوط به موشک‌های کوتاه برد بوده است. کره شمالی اعلام کرد این آزمایش‌ها در واقع هشداری به رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره است که از پنجم اوت آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

آزمایش موشکی روز شنبه پنجمین آزمایش کره شمالی در کمتر از سه هفته گذشته بود که پس از به‌بن‌بست‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن انجام شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از پارسال سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها رایزنی کرده‌اند که این دیدارها نتایج ملموسی در پی نداشته است. کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود را برای بقا در برابر تهدید‌های آمریکا ضروری می‌داند.

اختلاف‌نظر‌های دو طرف در زمینه توافق‌های نشست اول در نیمه‌کاره ماندن نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی، پایتخت ویتنام، خود را بیشتر آشکار کرد. مایک پمپئو در توجیه شکست دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی مدعی شد پیونگ یانگ خواستار رفع کامل تحریم‌هاست، اما «ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی پاسخ داد که پیونگ یانگ بر اساس راهبرد امتیاز در برابر امتیاز تنها خواستار رفع برخی از تحریم‌ها شده است.

موضوع جالب توجه اینکه آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از دیدار اخیر رهبر این کشور با رئیس جمهور آمریکا در منطقه مرزی دو کره صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار