توسعه کسب و کار‌های حوزه فاوا در خراسان جنوبی 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: از توسعه کسب و کار‌های حوزه فاوا در خراسان جنوبی  با اجرای طرح نوآفرین حمایت می کند.

بهی، سرپرست اداره کل سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در حال حاضر در کل دنیا، فناوری اطلاعات در رشد شاخص‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی تاثیر گذار بوده و ابزار مهمی جهت ارتقا این حوزه‌ها به شمار می‌آید.

او افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات موجب فراگیری فناوری شده و زمینه گسترش شغل در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شده است.

بهی  با اشاره به تاثیر مثبت فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصاد ادامه داد: ایجاد کسب و کار‌های نو و ارائه خدمات مبتنی بر فاوا در شهر‌ها و روستا‌ها با هدف ارتقا رفاه مردم و ایجاد شغل بر بستر شبکه ملی اطلاعات از مصادیق بارز تاثیرگذاری فناوری اطلاعات بر حوزه اقتصاد است.

او تصریح کرد: تبدیل بازار‌های سنتی به بازار الکترونیکی که خود سبب حذف واسطه و افزایش سهم تولید کننده از سود فروش است از دیگر تاثیرات فناوری اطلاعات بر اقتصاد به حساب می‌آید.

بهی با تاکید بر ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات و کاربرد آن در صنایع مختلف تصریح کرد: فناوری اطلاعات از جمله ابزار پرکاربردی است که در بسیاری از جنبه‌های زندگی جامعه رسوخ کرده و باعث سهولت و تسریع در انجام امور شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: استفاده از ظرفیت این فناوری در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع تولیدی مختلف، باعث ارتقاء این بخش‌ها شده و موجب شده دستگاه‌های اجرایی استان نیز نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت ایجاد شده داشته باشند.

او عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تامین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات شده است که طی دوسال اخیر توانسته حدود ۸۰ درصد آن را تامین کند و نتیجه آن در استان، اتصال حدود ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات بوده و این میزان تاپایان امسال به ۱۲۰۰ روستا خواهد رسید.

بهی گفت: حمایت از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در قالب تسهیلات وام وجوه اداره شده و اجرای طرح نوآفرین با هدف ارائه تسهیلات مالیاتی و بیمه‌ای ویژه‌ی شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام / ط ا

اتصال ۶۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار